شهرستان توسعه یافته اوز در افق ۱۴۱۴

نخستین گام برای تدوین سند آمایش سرزمین شهرستان اوز با حضور کارشناسان مدیریت و برنامه ریزی، فرماندار، روسای ادارات، بخشداران و مطلعان در تالار فرمانداری اوز در عصر روز دوشنبه دهم بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش پسین اوز، فرماندار شهرستان اوز در این نشست گفت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان و چشم انداز آینده احتیاج به برنامه ریزی است و پیش بینی برای ایجاد زیرساخت های توسعه آینده در سند آمایش تدوین می گردد. چون در آینده هرگونه اقدامات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و غیره طبق سند انجام می شود. بنابراین لازم است تمامی اقشار مختلف مردم بویژه نخبگان در تدوین این سند همکاری و مشارکت کنند.

محمد محمدی افزود: در شهرستان اوز ظرفیت ها و محدودیت های فراوان وجود دارد و سند بالادستی و راهبردی تهیه می شود. بنابراین باید در تدوین این سند بسیار حساس و پیگیر باشیم.

 در ادامه رئیس گروه آمایش و برنامه ریزی استان فارس ضمن تشریح هدف از تدوین سند آمایش گفت: تاکنون در ۳۴ شهرستان جلسات اولیه برگزار شده و بعد از شهرستان اوز در شهرستان های لارستان، گراش و شیراز نیز این جلسات برگزار خواهد شد.

مهتاب فانی افزود: سند آمایش برای استانها تدوین شده است و بر این اساس برای شهرستان ها نیز با همکاری فرمانداران، مسئولان و بویژه نخبگان و علاقمندان انجام خواهد شد. فانی با اشاره به این که این سند با مشارکت مردم تهیه می شود گفت: افق سال ۱۴۱۴ در این سند دیده می شود.

وی اضافه کرد که رویکرد کنونی برنامه ریزی از بالا به پایین است و نظر و پیشنهادات فرمانداران و بویژه مردم در آن نقشی ندارد. اما با تدوین سند ملی آمایش سرزمین این نقص برطرف و نظرات فرماندار، مسئولان و بویژه مردم در آن لحاظ می شود. بنابراین هر فردی از آحاد مردم شریف شهرستان اوز دارای ایده و دیدگاه نو برای توسعه شهرستان اوز باشد، می تواند در تدوین سند مشارکت کند. چون هدف توسعه و پیشرفت شهرستان اوز است. رئیس گروه آمایش و برنامه ریزی استان فارس در پایان از مردم درخواست کرد: با شعار «اوز شهرستان توسعه یافته من در افق ۱۴۱۴» در تدوین سند آمایش همکاری کنند.

کارشناس اجرائی تدوین سند ملی آمایش سرزمین سخنران بعدی بود که اظهار داشت: در سند آمایش سرزمین، تعادل بین انسان و محیط مدنظر است و می خواهیم هر چیز سرجای خودش باشد.

محسن ابراهیمی این نشست را نخستین گام برای تدوین سند آمایش شهرستان اوز دانست. وی تدوین سند آمایش شهرستان اوز را در چارجوب ملی و استانی ذکر کرد و گفت: برای تدوین به دنبال کشف واقعیت ها، قابلیت ها و آنچه تاکنون مغفول مانده هستیم.

بنابراین از هر فرد اهل شهرستان اوز می پرسیم شما در سال ۱۴۱۴ خورشیدی اوز را چگونه می بیند؟ بنابراین لازم است همه در تدوین این سند مشارکت داشته باشند. چون از این ببعد اجرای هر طرحی در شهرستان باید برابر با سند آمایش باشد.

در ادامه نشست سلمانپور فرمانده سپاه پاسداران، ماهوری مدیر صمت، گلابی بخشدار مرکزی، نوروزی مدیر دامپزشکی، هاشم پور مدیر ورزش و جوانان، برازنده رئیس شورای شهر، صالحی رئیس شورای شهرستان، فرازنده رئیس راه و شهرسازی، عطوفت رئیس آبفاء، خضری مدیر پسین اوز و قاسمی مدیر جهاد کشاورزی دیدگاههای خود را درباره تدوین سند ملی آمایش و شهرستان بیان داشتند.

 در پایان نشست مهتاب فانی رئیس گروه آمایش و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ضمن پاسخگویی به پرسش های حضار گفت: تدوین سند ملی آمایش سرزمین در سال ۱۴۰۰ خورشیدی به تصویب رسیده است و لازم الاجراست.

امیدواریم که اسناد آمایش در شهرستان های فارس تدوین شود و به اجرای آن نیز امیدواریم و این گام مهمی برای توسعه شهرستان اوز است. بنابراین سعی کنید در تدوین آن مشارکت نمائید.  


3 دیدگاه

  1. این گونه جلسات بیشتر جنبه کلی گویی واینده نگری. صوری دارد چندان قطعیت برای اجرای آن وجود ندارد مانند قانون تقسیمات کشوری. که بیشتر تحت تأثیر قدرت وسیاست انجام میشود

  2. افق ۱۴۱۴ برای شهرستان. اوز

    خدا وکیلی اگر با این فرمان وبا این قبیل مسولان تا سال ۱۴۱۴ حرکت کنیم. فاصله شهرستان ما با شهرهای مجاور بازهم بیشتر می شود. آنوقت تنها باید یاد گذشته ها بکنیم

  3. اگر واقعا مشارکت همه را خواهان هستند جا دارد شرکت کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد