شورای اداری بخش اوز با هدف تاسیس کانون سلامت

صبح امروز یکشنبه ۹ دی ماه ۹۷ شورای اداری با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و معاونین و رئیس کمیته امداد امام (ره) لارستان، امام جمعه، حجت الاسلام عدالتی و مدیر مجتمع علوم دینی اوز و مسئولان ادارات، معتمدین و سفیران سلامت در تالار بخشداری اوز برگزار شد.

حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی و امام جمعه اوز، حجت الاسلام عدالتی روحانی مستقر در اوز، حاج شیخ محمدصالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز پیرامون تقوا و پرهیزگاری و ۹ دی روز بصیرت با توجه به آیات قرآن کریم صحبت کردند.

محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز نیز با گرامیداشت ۹ دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت را گرامی داشت.

هوشنگ دلاور مسئول کمیته امداد لارستان طی سخنانی اظهار داشت: سرای مهر در شیراز با حمایت نیکوکاران توسط کمیته امداد  امام (ره) ساخته خواهد شد. نیکوکاری اهل شیراز یک قطعه زمین به ارزش ۴۰ میلیارد تومان با سه هزار مترمربع مساحت در جوار بیمارستان مادر و کودک شیراز به کمیته امداد اهداء کرده است و تصمیم داریم در آنجا ساختمان ۱۲ طبقه بسازیم که واحدهای مسکونی ساخته شود. بیماران و همراهان آنان که تحت پوشش کمیته امداد هستند به طور رایگان با صبحانه، نهار و شام در آنجا اسکان یابند. وی از نیکوکاران و مردم اوز درخواست کرد در این کار مهم مشارکت کنند و حدود ۴۰ واحد مسکونی به لارستان اختصاص خواهد یافت. وی اظهار امیدواری کرد که اهالی و خیران بخش اوز بیشترین کمک را در این مورد انجام دهند تا مشعل بخش اوز و نیکوکاران چون همیشه بیش از پیش افروخته شود. دلاور با بیان این که بخش اوز فاقد کمیته امداد است ولی انجمن خیریه سلمان فارسی با ما هماهنگ و اقدام شده و جای خالی کمیته را پر کرده است.

دکتر وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان هدف از تشکیل جلسه را معرفی کانون سلامت دانست و اظهار داشت: جلب مشارکت مردم و همکاری در فعالیت های مرتبط با سلامت و شناخت توانمندی های مردم و ظرفیت های بالقوه و بالفعل محله و روستا و شهر و تعیین مسائل اولویت دار محله با هدف ارتقای سلامت جزء وظایف کانون سلامت محله است.

دکتر محمد حسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به قانون اساسی که بهره مندی از سواد و بهداشت حق همه است گفت: که کانون سلامت با مشارکت مردم در یک محله، با اهداف ارتقای سلامت خود، خانواده، محله و جامعه تشکیل می شود. وی تاکید کرد که این کانون غیردولتی است و نهاد مشارکت مردم و همکاری بین مردم و نهادها برای ارتقای سلامت است.

مریم فزونی مدیر حوزه مشارکت اجتماعی نیز اظهار داشت: اولین کانون سلامت در شهر اوز افتتاح می شود. وی ضمن تشریح سابقه کانون سلامت در کشور گفت: مشارکت آگاهانه، داوطلبانه، مسئولانه و عادلانه از اهداف مشارکت مردم در کانون سلامت است.

فرانک صادقی خرمی مسئول آموزش سلامت نیز گفت: سفیران سلامت، سواد سلامت مردم را بالا می برند از سال ۱۳۹۵ در لارستان سفیران سلامت تشکیل شده است. و ۲۳ هزار سفیر و ۲۶ هزار خانوار سلامت داریم.

محمود محبی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تقاضای تاسیس شبکه بهداشت را کرد که دکتر کریمی اظهار داشت: بررسی و اقدام خواهد شد.

هوشنگ دلاور در پایان جلسه اظهار داشت: ۵۳۰ خانواده در بخش اوز تحت پوشش کمیته هستند و فاصله اوز تا لار بیش از ۳۶ کیلومتر است که این موضوع باعث شده تا نتوانیم اداره مستقل کمیته امداد را در اوز تاسیس کنیم. در حال حاضر بخش جویم دارای کمیته مستقل می باشد و برای اوز نیز مجوز استخدام روحانی اهل تسنن اخذ و زمینه تاسیس را فراهم کرده ایم و شورای اسلامی شهر در مرحله اول باید جا و مکان بدهد تا دو نیروی دیگر مستقر شوند و زمینه تاسیس کمیته فراهم گردد.


1 دیدگاه

  1. همشهری. دلسوز

    به نطر نمی رسد که تاسیس کانون سلامت. چیز خیلی مهمی باشد که فبل از لار وحنج در اوز. ایجاد. کرده اند این کانون چون کاری مردمی. وخیر خواهانه. است. وچندان. بودجه دولتی.نمی خواهدتاسیس. شده. وگرنه. چرا با تاسیس. شبکه بهداشت. ودرمان که. در بیشتر. بخشهای. بزرگ فارس. دایر. است. ویا. یا. چرا تاکنون. موافقت اصولی. بیمارستان. جدید. اوز. را. نداده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد