صعود گروه کوهنوردی اوز به قله ۴۵۰۱ متری هزار

گروه کوهنوردی اوز در برنامه ای دو روزه به کوه هزار کرمان، چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین قله در جنوب کشور، صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی هیئت کوهنوردی اوز این صعود که در روزهای ۹ و ۱۰ مرداد ۹۸ با شرکت ۲۷ نفر از اعضای هیئت و ۴ کوهنورد به صورت افتخاری از بندرعباس(جعفر رستمی، سید احمد، سید اسماعیل و سید شرف الدین هاشمی) انجام شد یاسر نیکبخت از کوهنوردان راین راهنمایی مسیر را برعهده داشت.

کوهنوردان در روز نخست پس از رسیدن به شهر راین با اقامت چند ساعته در سرای فرهنگیان کوله صعود خود را آماده کردند و در ساعت ۱۸ با رفتن به ورودی آبشار راین پا به کوه شدند و با رسیدن به پناهگاه در ارتفاع ۳۱۵۰ متری شب به استراحت و هم هوایی‌‌ پرداختند. در روز دوم حمله به قله از ساعت ۵ صبح آغاز شد.

کوهنوردان پس از عبور از دره آویشن، صخره تاج خروس در ارتفاع ۳۸۴۵ متری و شتر خواب در ارتفاع ۴۳۰۰ متری و عبور از مسیرها و پاکوب های مشخص شده به قله ۴۵۰۱ متری هزار صعود کردند. همدلی و همراهی همنوردان به خصوص سرپرست، رییس و نائب رییس هیئت و عقب دارها امکان صعود همه اعضا را برای فتح قله فراهم و انرژی و نشاط گروه را چند برابر کرد.

کوهنوردان حاضر در این صعود عبارت بودند از: احمد قاضی زاده، سمیره زراعتی، فروغ هاشمی، ‌مهرناز عبادی، سمیه امینی، گلثوم ثریانژاد، جابر صدیق، نسیمه طاهری، محمد خضری، سعید شریفی، پروانه پدرام، شمس حسین زاده، شهریار رحیمی، مهشید خضری، فاطمه ابراهیمی، فاطمه قدیمی، آنا حسینی، ایران دخت صدیقی، عبدالرزاق افسری، رسول قاری، فاطمه قاضی زاده، فیصل حیدری، علیرضا صفرپور، فاروق فیروزى، مهدی صداقت، مژگان صداقت، خالد شمسی، سرپرست و سرقدم: احمد قاضی زاده، عقب دار: فیصل حیدری، مهدی صداقت، رسول قاری، تصویربردار: محمد خضری.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد