طنین نوای سوره یاسین از مساجد و منازل شهرستان اوز

در شب برات (نیمه شعبان) طبق یک سنت دیرینه مذهبی در بیشتر مساجد و منازل شهرستان اوز تلاوت سوره مبارکه یاسین طنین انداز شد.
به گزارش پسین اوز، حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی و امام جمعه شهر اوز می گوید:”رجب ماه خدا، شعبان ماه پیامبر(ص)و رمضان ماه امت است” به طور کلی ماه شعبان ماه توبه، وانابه و بازگشت بندگان است، گرفتن روزه های سنت، شب بیداری ورود به ماه مبارک رمضان از ویژگی های این ماه است.

مردم خداجوی شهرستان اوز نیمه شعبان را شب برات نامیده و به فضیلت و عظمت این شب و انجام عباداتی چون قرائت قرآن (سوره یاسین) بر پا داشتن احیاء و خواندن نماز و روزه گرفتن اعتقاد دارند.

 بدین سان بسیاری از اهالی در شب نیمه شعبان در بین نمازهای مغرب و عشاء در منزل به صورت خانوادگی یا غیره و یا در مسجد گردهم آمده و ۳بار سوره مبارکه یاسین قرآن کریم را به نیت طول عمر، توانگری و دفع بلیات با اشتراک هم قرائت می کنند و شب برات (نیمه شعبان ) را مهم و ارزشی تلقی می کنند.
حافظ هم می سراید:
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
                                                  آن شب قدر که این تازه براتم دادند


3 دیدگاه

  1. خرافاتی بیش نیست

  2. احسنت این سنت را انجام تا فرام‌ش نشود

  3. قابل توجه شورای شهر. وخانم. برازنده در اوز

    شورای شهر اوز باید عملکرد یکسال اخیر. را در پایان سال جاری برای مردم اوز. اعلام نمایند که فعالیت شهرداری وچگونگی استفاده از بودجه سال جاری به چه صورت بوده است. وتوضبح دهند که چرا شهرداری اوز. ارتقای درجه پیدا نمی کند کلا این موارد. در شوراهای شهر. گراش. لار وخنج. انجام میشود. وکاری لازم. است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد