عبدالعزیز شفائی معلمی که بار سفر را زود بست

عبدالعزیز شفائی فرزند مرحوم محمدرفیع دبیر آموزش و پرورش در سال ۱۳۲۱ در شهر اوز متولد و پس از کسب تحصیلات ابتدائی و متوسطه در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ مدرک تحصیلی فوق دیپلم (کاردانی) در رشته ادبیات زبان انگلیسی از دانشسرای راهنمائی تحصیلی شیراز شد و در مدارس اوز و کوار به تدریس پرداخت.


مرحوم شفائی علاقمند به مطالعه و نویسندگی بود که جزوات فرهنگ مردم اوز، اوز در تلاطم تاریخ، تجربه در خدمت آموزش و یادگیری و کوار در حاشیه تاریخ از آثار مکتوب وی محسوب می شود. این جزوات به چاپ نرسید ولی با فعالیت خویش آن را تکثیر و در اختیار علاقمندان قرار می داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل به مدت یک سال در سمت شهردار اوز نیز مشغول انجام وظیفه شد. مرحوم عبدالعزیز شفائی به کشاورزی نیز علاقمند و مدتها در این زمینه مشغول فعالیت بود. وی همچنین آلبوم بسیار بزرگی از اسلاید و عکس های تاریخی و طبیعت شهر اوز را نیز تهیه کرد. تا اینکه در بامداد سال ۱۳۸۵ در حوالی پلیس راه کنونی و زمانی که از اوز راهی لار بود، اتومبیل سمند حاجیانی اهل اوز که از بندرعباس عازم اوز بود با او برخورد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. روحش شاد باد.


1 دیدگاه

  1. خداوند ایشان را رحمت کند هیچوقت لبخندهای او را فراموش نمیکنم فردی علاقمند به موطن و دیار خود بود و در دوران خدماتش در آموزش و پروش برای مردم اوز خیلی زحمت کشید و خواستار معرفی شهر اوز و فرهنگی بودن شهر اوز بود هرچند با امکانات محدود زمان خودشان به تهیه مطالب و گزارش و نوشته های مختلفی میپرداخت . در زمان حیات ایشان مانند امروز فضای مجازی و اینترنت ورسانه های گوناگون نبود شاید اگر عمری داشت در این زمینه ها بیشتر فعالیت میکرد. روحش شاد و یادش گرامی باد. امیدوارم فرزندان ایشان راه پدر در زمینه های مختلف رشد علمی و فرهنگی و خدمت به همشهریان را دنبال کنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد