عدم پست سازمانی و اعتبار، فعالیت میراث اوز را کم فروغ کرده است

احمد خضری: هفتمین نشست انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اوز در محل نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اوز تشکیل و مسائل و مشکلات موجود بررسی شد.

به گزارش پسین اوز، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اوز در این نشست گفت: حدود ۱۱ ماه است که این نمایندگی شروع به کار کرد و ضمن بررسی مشکلات روستاهای تاریخی فیشور، کهنه و قلات با هماهنگی مردم، علی پور فرماندار و گلابی بخشدار مرکزی سعی در برطرف کردن آنها شده است.

فرهاد پیرزاد افزود: ۱-رفع تصرف از اراضی میراث فیشور ۲-ایجاد طرح کمربند سبز در این روستا ۳-صدور مجوز برای تاسیس سفره خانه سنتی در بافت قدیم و تاریخی روستای کهنه ۴-ارزیابی و برآورد میزان اعتبار برای بازسازی و مرمت آنها ۵-ارتباط با معاونت گردشگری استانداری فارس ۶-بررسی حل مشکل فاضلاب برکه ملامحمد با حضور دکتر بامداد معمار برجسته میراث در استان فارس با برآورد هزینه ۵ میلیارد ریال ۷-نورپردازی و تبدیل برکه ملامحمد به مکان گردشگری با همکاری شهرداری ۸-بررسی و تعمیر و مرمت برکه سلفی با همکاری یک نیکوکار از جمله اقدامات نمایندگی میراث فرهنگی اوز است.

پیرزاد افزود: چون تاکنون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اوز وجود نداشته است اکنون سطح توقعات و مراجعات مردم بسیار بالاست و این نمایندگی نیز فاقد اعتبارات لازم برای پاسخگویی است. مهم ترین مشکل در حال حاضر عدم وجود اعتبار و چارت سازمانی اداری است که امید است فرماندار، نماینده مردم در مجلس و مدیرکل میراث فرهنگی فارس به آن توجه ویژه نمایند.

در ادامه احمد خضری دبیر میراث فرهنگی، شریف بازرگانی دبیر انجمن موزه ها و فوزیه براهیمی مدیر مردم شناسی در مورد میراث فرهنگی و مشکلات موجود صحبت و دغدغه های خویش را در این مورد اعلام کردند.

نشست که در ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ تشکیل شده بود در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.


3 دیدگاه

  1. انتظار مردم از میراث فرهنگی اوز

    متاسفانه اداره میراث فرهنگی و گردشگری اوز بسیار در حاشیه و خبری از آن نیست فعالیتی ندارد ودرصحنه فعالیتهای روزمره شهر حضوری ندارد. انتظار مردم از مسولین آن خیلی بیشتر است

  2. طرح کمربند سبز پیشرفت و آینده ساخت و ساز را به کلی فلج می نماید….

    آینده فیشور نیز همانند کمربندی اوز خواهد شد.

  3. خطاب به مسول میراث فرهنگی اوز

    مردم اوز از جناب پیر زاد مسول میراث فرهنگی انتظار بیشتری دارند که فعالیت این اداره را بیشتر وزنده تر دنبال کنند از نظر مردم وفعالان اجتماعی اوز این طور بر آورد میشود که اینگاری این اداره در اوز وجود ندارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد