عملکرد مرکز نیکوکاری کارآفرینی خاتم الانبیا(ص) اوز

 به گزارش پسین اوز و به نقل از مدیرعامل مرکز تخصصی نیکوکاری کارآفرینی خاتم الانبیا(ص) اوز، مرکز کارآفرینی توانسته است در کوتاه در شهر و روستا ایجاد اشتغال کند.

 طیبه نامی در این راستا گفت: این مرکز از نیمه اردیبهشت سال جاری با حضور مدیر کل کمیته امداد امام(ره)، فرماندار و رئیس کمیته امداد امام(ره) شهرستان و اعضای هیئت مدیره و مدعوین شهرستان افتتاح و شروع به کار کرد؛ و پس از تشکیل هیئت رئیسه، اعضای هیئت مدیره اقدامات به شرح زیر انجام پذیرفت:

 ۱- طرح ایجاد اشتغال و احیای صنعت سنتی گیوه دوزی در مرکز شهرستان و مرکز دهستان فیشور با ایجاد اشتغال برای ۴۷ نفر با امکانات دریافت تسهیلات و معرفی به بانک های عامل.

 ۲- طرح ایجاد اشتغال پنل خورشیدی یعنی تبدیل انرژی و نور خورشیدی به انرژی الکتریکی را در شهر اوز و روستای فیشور انجام داده که در مرکز شهر فقط ۲ ساختمان و در فیشور ۱۰ ساختمان تایید که به زودی اجرا می‌شود. عدم تایید بقیه متقاضیان به نوع سازه ساختمان ارتباط داشت.

 ۳-۲۵ مورد متقاضیان ایجاد طرح های اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات مراجعه که ۱۵ مورد آن تصویب و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی  شدند. گفتنی است که پنج مورد از متقاضیان مربوط به بخش بیدشهر و ۲۰ مورد مربوط به بخش شهرستان بوده است.

۴- جلساتی متعدد با ریاست کمیته امداد امام (ره) شهرستان و هیئت مدیره و اصحاب رسانه و اعضای شورای دوره ششم شهر اوز برگزار گردید.

 ۵ -۵ نفر از متقاضیان را به صندوق کارآفرینی خاتم‌الانبیا(ص) معرفی و سپرده گذاری کردند که از امتیازات آن بهره مند و تسهیلات دریافت کردند. گفتنی است که صندوق کارآفرینی خاتم الانبیا(ص) اوز به کارآفرینان تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد و سپرده چک و ضامن می باشد.

 ۶- بدین وسیله اعلام می شود که تسهیلات طرح های کارآفرینی به ازای به کارگیری هر نفر مددجوی کمیته امداد امام(ره) ۵۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد دریافت و لوح تقدیری می باشد.

 ۷- مرکز نیکوکاری کارآفرین خاتم الانبیا(ص) اوز توانسته است از سوی مسئولان مورد تقدیر قرار گرفته و به ویژه تندیس و لوح تقدیر کشوری را از سید مرتضی بختیاری رئیس کل کمیته امداد امام(ره) کشور دریافت دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد