فروشندگان کالا ملزم به دریافت کدنقش و ثبت کالا هستند

واحدهای اقتصادی دولتی، عمومی، خصوصی و تمامی فروشندگان کالاها ملزم به دریافت کدنقش در سامانه جامع تجارت هستند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از رئیس اداره صمت شهرستان اوز، همه واحدهای اقتصادی شامل: واحدهای صنفی، فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های پخش و کسب و کارهای مجازی که اقدام به عرصه کالاهای مواد غذائی، آرایشی، بهداشتی، لوازم یدکی و غیره می کنند، مکلف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند و باید کد نقش را اخذ و ورود و خروج کالاهای خود را در سامانه ثبت کنند.

ابراهیم ماهوری افزود: تمام افراد که از انبارها برای نگهداری کالا استفاده می کنند حتما می باید در سامانه جامع انبارها، موجودی انبار خود را ثبت کنند. وی با بیان اینکه ثبت کالاها و موجودی انبارها و ورود و خروج آنها به منظور جلوگیری از گران فروشی است گفت: کسانی که کالا را در منازل خود دپو می کنند نیز مستثنی نبوده و باید اقدام لازم به عمل آورند.

 رئیس اداره صمت شهرستان اوز اضافه کرد: در صورت عدم ثبت نام در سامانه عواقب ناشی از آن به عهده متصدیان واحدهای صنفی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اخذ و نصب شناسه رهگیری قطعات یدکی و مصرفی وسائل نقلیه موتوری نیز ملزم به داشتن کد رهگیری هستند تاکید کرد که فروش کالاهای مذکور بدون کد رهگیری به منزله عرضه و فروش کالای قاچاق و یا عرضه خارج از شبکه توزیع است و با متخلفان برخورد می شود و لیست ۵۳ قلم کالای مذکور به شرح زیر اعلام کرد:


2 دیدگاه

  1. صاحب خودرو

    کار بسیار خوبی است به شرط اینکه مشاهده کنیم که در عمل هم اجرا میشود و تنها بخشنامه واعلامیه نباشد.

  2. لاری. از سر دلسوزی

    با توجه به جمیع شواهد و شرایط گرانی اجناس در بازار درحال شروع شدن است واین آغاز سحر است صادقانه عرض میشود که این روشها کار ساز نیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد