فعالیت های بنیاد مسکن از دیدگاه نقادانه شورای شهرستان

به گزارش پسین اوز و به نقل از علی رام برزین سخنگوی شورای اسلامی شهرستان لارستان: با پیگیری و سماجت این شورا، موضوع گلایه‌های مردم روستاهای شهرستان در خصوص فعالیت‌های بنیاد مسکن، در شورای استان بررسی شد.

وی با اشاره به گزارش نماینده لارستان در شورای استان فارس، مسائل مربوط به تفکیک زمین‌ها و استعلامات حقوقی را، معضلی آزاردهنده برای برخی روستاییان خواند و اظهار داشت: بنده و دیگر نمایندگان شورای شهرستان از آغاز دوره پنجم، این موضوع را در جلسات علنی مطرح کردیم و با نظر مساعد رییس شورا تاکنون چندین مرحله نامه‌نگاری هم با مدیران شهرستان و استان انجام شده است.

نماینده بخش بنارویه لارستان افزود: به دلیل آنکه مسئولان پاسخ مناسب و درخوری به مکاتبات شورای شهرستان ندادند، با همکاری آقای راستگو، موضوع را به صحن علنی شورای اسلامی استان بردیم که در جلسه اخیر آن، معاون بنیاد مسکن فارس پاسخگوی نماینده ما و دیگر اعضای شورای استان بوده است.

رام برزین در مورد نتایج این نشست، که معاون توسعه انسانی استانداری نیز مهمان آن بوده، با اشاره به گزارش مفصل یکی از سایت‌های استانی (ریواس جنوب)، گفت: این جلسه به‌رغم بحث‌های طولانی، نتیجه چندان مثبتی نداشته و معاون بنیاد مسکن فارس همه اقدامات این نهاد در روستاها را منطبق با قانون دانسته است!

عضو شورای روستای دهفیش دریافت هزینه‌های گزاف از روستاییان، در بخش‌های تفکیک، افراز، الحاق به طرح و تغییر کاربری زمین‌ها اشاره را غیرقانونی خواند و تأکید کرد: بر اساس مصوبه دیوان عدالت اداری، دریافت هزینه‌ها توسط بنیاد مسکن خلاف قانون است ؛ در حالی که معاون توسعه روستایی بنیاد استان، گفته این هزینه‌ها، سهم خدمات عمومی است و نه عوارض.

سخنگوی شورای شهرستان در پایان، فشار بر روستاییان در این موارد را «ظلمی مضاعف» در شرایط کنونی اقتصادی توصیف کرد و گفت: این شورا با همراهی شورای استان فارس، همچنان موضوع را پیگیری خواهد کرد تا به نتایج بهتری رسانده شود؛ در این خصوص، قطعاً با مراجع قانونی در سطح ملی هم مکاتبه خواهیم کرد.


2 دیدگاه

  1. درود بر شما و بر تلاش شما برای بهبود وضعیت هر چه بهتر. کاش برای رتقای اوز نیز بیشتر پیگیری میشد شاید اکثر مشکلات مردم زود تر بر طرف میشد .به امید موفقیت و سرافرازی ….

  2. این قبیل اخبار. برای. اطلاعات عمومی خوب. است ولی برای مردم اوز. چندان چنگی به دل نمی زند. ودردی. از مردم. اوز. دوا نمی کند. اخبار. خنثی. است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد