قیمت ساخت هر متر مربع  مسکن ملی

به گزارش پسین اوز، و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تاکنون ۷ هزار و ۱۱۳ نفر در ۱۳ شهر تحت پوشش این اداره کل در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند. حسن شبانی افزود: ۵ هزار و ۱۵۹ نفر در مراحل قبلی در ۶ شهر ثبت نام کرده بودند که از این بین ۲ هزار و ۲۲۹ نفر وجه واریز نموده و در مرحله سوم نیز ۱۹۵۴ نفر در ۷ شهر جدید ثبت نام کرده اند، که شرایط آنان در حال بررسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان این که ساخت دو مسکن اقدام ملی در شهرهای لار و خنج آغاز و در مرحله فنداسیون است، اظهار داشت: که بیشتر مشکلات ما در بحث اخذ پروانه ساخت است و تاکنون ۲۸ پروانه ساخت صادر شده است.

شبانی در ادامه افزود: زمین های مورد نیاز ساخت مسکن ملی در این ۱۳ شهر به بنیاد مسکن واگذار شده تا به شکل گروهی یا توسط خود بنیاد مسکن ساخته شود.

وی اطمینان داد که به زودی ساخت همه طرح ها آغاز می شود. در این رابطه مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: میانگین قیمت ساخت هر مترمربع شخصی ساز ساختمان بالای ۵/۴-۴میلیون تومان است ولی دولت در نظر دارد با خارج کردن قیمت زمین، میانگین قیمت ساخت را به ۵/۳-۳ میلیون تومان برساند.

جعفر زاهدی افزود: بجز شهر صداری شیراز در بقیه شهرها زمین ها قابلیت واگذاری ۹۹ ساله را دارند و زمین ها که واگذار می شود قیمت آن یک سوم هزینه ساخت است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد