مسابقات فوتسالی که لارستان و خلور را شهره ورزشی کرد

*احمد خضری: مسابقات فوتسال جام اتحاد خلور باعث مشهورتر شدن شهرستان لارستان و شهره شدن روستای خلور شد.

در خبر ها آمده بود که شورای اسلامی شهر لار از بانی سوپرجام اتحاد خلور قدردانی کرد. این خبر، نوید بخش مردمی بودن شورای شهر لار و برگزاری مسابقات مردمی سوپر جام اتحاد خلور است. اهمیت مسابقات در ابعاد مختلف چنان والا و ارزشمند بود که سایت خبری «ورزش سه» با پوشش خبر جام اتحاد خلور کنایه ای هم به سازمان لیگ و تیم های لیگ برتر فوتسال کشور داشت.

«هفت برکه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲» در تائید این موضوع و اهمیت کمک داور ویدئوئی در این مسابقات باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «مسابقات سوپرجام فوتسال در جنوب ایران به میزبانی تیم روستائی «اتحاد خلور» با استفاده از VAR برگزار می شود. این باشگاه در ادامه می نویسد: در حالی که تیم های لیگ برتر فوتبال ایران و هواداران آن ها سال هاست چشم انتظار استفاده از VAR هستند یک دوره مسابقات تحت عنوان سوپرجام لارستان با حضور ۱۶ تیم مطرح و برتر از جنوب فارس و هرمزگان به میزبانی تیم اتحاد خلور لارستان با استفاده از کمک داوران ویدئوئی برگزار می شود.»

«باشگاه خبرنگاران جوان ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ کد خبر ۸۴۳۱۶۶۷» روستای خلور تابع بخش صحرای باغ که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۵۰۰ نفر جمعیت دارد. روستای خلور Khaloor در جنوب استان فارس به ویژه لارستان یک روستای مشهور بوده که حتی در شهر لار عده ای به نام خلوری های لار حضور دارند ولی عده زیادی از اهالی خلور مانند سایر مناطق جنوب در دوران گذشته به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کرده که بیشتر آنان در امارات متحده عربی، کویت، قطر و غیره هستند.

به هر حال نام خانوادگی و طایفه خلوری در مناطق جنوب و حاشیه خلیج فارس بوفور وجود دارند. عملکرد «سید هاشم هاشمی» جوان ورزش دوست خلوری در برگزاری نخستین دوره سوپرجام اتحاد خلور ستودنی است و نه تنها شورای شهر لار بلکه فرمانداری، ادارات ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد، شورای شهرستان لارستان و هیات فوتبال باید از این جوان مبتکر ورزشی قدردانی و طی آئین ویژه ای عملکرد وی را ارج نهند. در این دوره از مسابقات ۱۶ تیم برتر و معروف از شهرستان های لارستان، اوز، گراش، بستک، بندرخمیر و بندرعباس حضور داشتند که تیم خوش ترکیب و کوشای هیات فوتبال بیرم در سوم خرداد توانست با غلبه بر تیم فنی و زحمتکش و مشهور شهید چمران لارستان در حضور مسئولان شهرستان لارستان و ۴ هزار تماشاگر که این تعداد تماشاگر در جنوب فارس رکورد زده شد جام قهرمانی و ۲۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی را دریافت و شهید چمران نیز با کسب عنوان نایب قهرمانی ۱۵۰ میلیون تومان هدیه مسابقات را دریافت نماید.

این رویداد ورزشی را با ابتکار جوان خلوری «سید هاشم هاشمی» را ارج نهاده و می باید با حمایت از وی سعی شود این دوره از مسابقات در سال آینده در ورزشگاه زیبا و مجهز شهر لار (مجموعه طوبی) باز هم بهتر از پیش برگزار شود.

پسین اوز موفقیت سید هاشم هاشمی مدیرعامل ۳۶ ساله خوش فکر ورزشی باشگاه اتحاد خلور را در این مسابقات صمیمانه تبریک می گوید و برای آرش بنی و عبداله دامن افشان و حاج محمد ابراهیم منیری به ترتیب مدیر برگزاری، مدیر رسانه ای و مدیر مجتمع بین المللی طوبی لارستان آرزوی موفقیت داریم.

* مدیر مسئول پسین اوز


1 دیدگاه

  1. درود برآقای هاشمی مبتکر ورزشی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد