مصاف ایران با سه قهرمان و کسب ۴ امتیاز

نمایندگان آسیا در بیستمین دوره جام جهانی فوتبال روسیه درخشیدند.
تیم ژاپن با کسب امتیاز کم به لطف بازی جوانمردانه نسبت به سینگال به دور دوم رفت و تیم های ایران با بازی درخشان مقابل اسپانیا و پرتغال و کره جنوبی با پیروزی مقابل آلمان از جام جهانی کنار رفتند. بهترین نتیجه را تیم کره جنوبی در مقابل آلمان با نتیجه ۲ بر صفر رقم زد و تیم ایران نیز با مساوی یک بر یک مقابل قهرمان اروپا و درخشش بیرانوند مقابل پلانتی رونالدو ستاره فوتبال جهان در دنیا پرآوازه شد.


تیم فوتبال ایران اگر بازی تدارکاتی کامل طبق نظریه سرمربی داشت در دو بازی بسیار حساس مهدی ترابی توپ را به بیرون نمی‌زد به هر حال بازی مقابل مراکش برای تیم ایران یک بازی تدارکاتی محسوب شده تا کی روش در بازی های بعدی آرنج کامل خود را به دست آورد.
به طوری که مسعود شجاعی را در دو بازی بعدی به دلیل بد بازی کردن و اخطار گرفتن در بازی با مراکش، کنار گذاشت و هیچگاه از دو مهاجم پرآوازه یعنی قوچان نژاد و دژاگه استفاده نکرد. به حال ۴امتیاز در مصاف با قهرمان جهان (اسپانیا) قهرمان اروپا (پرتغال) و قهرمان آفریقا (مراکش) امتیاز کمی نیست. کی روش در بازی مقابل پرتغال بازیکن همه کاره تیم یعنی رونالدو را نه تنها از کار انداخت بلکه او را عصبی هم کرد تا هم اخطار (مشکوک به اخراج) بگیرد و هم نه تنها گل نزند بلکه پنالتی را هم از دست داد. رونالدو در دو بازی مقابل همه کاره بود. برد مقابل مراکش و تساوی مقابل اسپانیا را مدیون رونالدو می دانند. ما جام ملت‌های آسیا در پیش داریم و تیم های ایران، ژاپن، کره جنوبی و… مدعیان جام هستند و باید انتظار کشید.
در پایان ضمن تبریک به تیم ایران، کره جنوبی و ژاپن باید گفت که نمایندگان آسیا ثابت کردند که نمایندگان شایسته در جام جهانی فوتبال بودند که ایران ۴ ، عربستان ۳، کره جنوبی۳ و ژاپن ۳امتیاز کسب کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد