معاون کتابخانه های کشور: امیدواریم اوز در جشنواره پایتختی کتاب حائز رتبه کشوری شود

به گزارش پسین اوز و به نقل از ایرنا، معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور و عضو هیات داوران جشنواره پایتختی کتاب ایران گفت: ما به نامزدی شهر اوز به عنوان پایتختی کتاب ایران نگاه مثبت داریم. وی اظهار داشت: با برنامه ریزی برای متنوع کردن منابع کتاب ها و نشریات، اعتماد و توجه کاربران را به کتابخانه ها باز می گردانیم و در پی اثبات این هستیم که نیازها را می توانیم پاسخ دهیم. محمد الله یاری افزود: تحقق پرداخت نیم درصدی در برخی شهرها از سوی شهرداری ها باعث شکوفائی و توسعه کتابخانه ها شده است. نهاد کتابخانه ها تلاش دارد موضوع خود را از طریق تعامل با شهرداری ها پیش ببرد هر چند که بعضی از شهرداری های کشور به دلیل فقدان منابع درآمدی از پرداخت سهیمه کتابخانه معذور هستند.

الله یاری از نامزدی ۴ شهر در فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاب نام برد و گفت: شهرهای شیراز، صدرا، آباده و اوز در این رقابت ها شرکت دارند. وی اضافه کرد که هشتم اسفندماه نتایج اعلام می شود و در سه دوره گذشته تلاش در خور توجهی در فارس به ویژه در شهر فرهنگی اوز صورت گرفته است و حتی این شهر تا مرحله نیمه نهائی هم پیش رفت.

معاون نهاد کتابخانه ای عمومی کشور در این رابطه اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان عضو هیات داوران جشنواره پایتختی کتاب پیوسته درباره فعالیت های شهر اوز نظر مثبتی داشته و دارد. امیدواریم امسال هم شهرها و روستاهای استان فرهنگ پرور فارس بتوانند در جشنواه حائز رتبه کشوری شوند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد