معنویت، وفاق و همدلی در مسابقات قرآن دانش آموزان در اوز

۵۵۰ نفر دانش آموز شهرستان های اوز، بیرم، خنج، گراش و لارستان در ۱۲ رشته در مسابقات قرآن کریم به میزبانی شهرستان اوز در روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه به رقابت می پردازند.

به گزارش پسین اوز، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اوز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شهرستان اوز گفت: مسابقات قرآنی دانش آموزان در شهر قرآنی و فرهنگی اوز علاوه بر معنویت، وفاق، همدلی، نشاط و افتخار را به همراه دارد.

علی اصغر رضائی افزود: نوای گرم ۵۵۰ دانش آموز با قضاوت ۵۰ داور قرآنی و همکاری ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی در یک روز در ۲ آموزشگاه رهنما و ثریانژاد(یادگاری) در روز یکشنبه فضای شهرستان اوز را معنوی و به عطر قرآن معطر می سازند.

وی افزود: استقبال از حاملان و یاوران قرآن در ساعت ۸ بامداد روز یکشنبه در ابتدای خیابان جنگجو و در جوار مزار شهدای گمنام و اختتامیه در ساعت ۴ بعد از ظهر در مسجد بزرگ مصلی شهر اوز با حضور قرآن دوستان شهرستان برگزار می شود.

رضایی از همکاری مردم، خیرین، علما و مسئولان خبر داد و گفت: از این رویداد بسیار عالی استقبال شده و ضمن سپاسگزاری افزود: سه روز بعد از مسابقات نتایج توسط اداره کل آموزش و پرورش فارس به شهرستان ها اعلام می شود و منتخبین در مسابقات استانی شرکت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اوز در پایان اظهار داشت: شهرستان اوز قطب قرآنی جنوب فارس برای مسابقات است و این مسابقات مایه خیر و برکت است. چون در این روز دانش آموزان معصوم در رشته های قرائت، حفظ، تفسیر، احکام، صحیح خوانی، و… بزرگ ترین معجزه حضرت محمد(ص) و روشن ترین دلیل بر پیامبری وی را با هم به رقابت می پردازند.

رضایی هدف از برگزاری مسابقات را ایجاد رقابت برای فراگیری علوم قرآنی، اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح مدارس و شناسائی و پرورش استعدادهای قرآنی ذکر کرد و از عموم مردم برای مراسم استقبال و اختتام دعوت نمود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد