نودودومین شهرآوردپایتخت با یک تساوی جذاب

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب رقابت های لیگ برتر ایران در هفته نوزدهم در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند و پس از ۹۰ دقیقه تلاش با یک بازی جذاب و دیدنی به تساوی ۲ بر۲ رسیدند.
در این دیدار ارسلان مطهری در دقایق ۲۴و ۵۳ برای استقلال و علی علیپور در دقیقه ۲۹ و بشار رسن در دقیقه ۸۹ برای پرسپولیس گل زدند. پرسپولیس با این تساوی ۴۱ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند و استقلال با یک پله صعود وبا ۳۳ امتیاز به رده سوم جدول لیگ برتر ایران رسید .
از نکات قابل گفتن این که در نودو دومین شهرآورد تهران به دلیل تساوی بازی ، هواداران دو تیم در اوز همچون بازی های که با برد یکی از تیم ها همراه بود به خیابان نیامدند و خبری از شادی و هیاهو جوانان نبود.
قابل ذکر است شهرآورد تهران بین تیم های استقلال و پرسپولیس از حساس ترین دیدارهای فوتبال در خاور میانه است که در روزنامه های مهم ورزشی جهان از این بازی به عنوان مهم ترین بازی شهرآورد در قاره آسیا نام برده میشود، بهادر خان پاکستانی اولین داور خارجی بوده است که شهرآورد تهران را در سال ۱۳۴۷ سوت زده است و ساندروپل مجارستانی معروف ترین داور خارجی این دو تیم بوده که بازی این دو تیم را قضاوت کرده است همچنین رایکوف اهل یوگسلاوی و راجرز انگلیسی به ترتیب اولین مربیان خارجی تیم استقلال و پرسپولیس بودند که در شهرآوردتهران بر روی نیمکت این دو تیم نشستند .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد