نویسنده سخت گیر ارنِست میلر هِمینگوی

ارنِست میلر هِمینگوی از نویسندگان برجسته معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود. قدرت بیان و زبردستی همینگوی در توصیف شخصیت های داستانی به گونه ای بود که او را پدر ادبیات مدرن لقب داده اند.


ارنست همینگوی در ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ در ایالت ایلینوی متولد شد. پدرش کلارنس یک پزشک و مادرش گریس معلم پیانو و آواز بود. در سال ۱۹۱۷ برای مدّتی در کانزاس‌سیتی به عنوان گزارشگر گاهنامه استار مشغول به کار شد. ارنست درکار خبرنگاری و در پاریس برای تورنتو استار مشغول به کار شد. طیّ دوران بین سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۶ بود که او در مقام یک نویسنده به شهرت رسید.
سبک ویژه او در نوشتن او را نویسنده‌ای بی‌همتا و بسیار تأثیرگذار کرده بود. در سال ۱۹۲۵ نخستین رشته داستان‌های کوتاهش، در زمانه ما، منتشر شد که به خوبی گویای سبک خاص او بود. در سال ۱۹۲۶ اولین رمان او بر پایه تجربه‌های بدست آمده‌اش از اسپانیا با نام «خورشید هم طلوع می‌کند» به چاپ رسید. آثار ارنست همینگوی: پیرمرد دریا، سه داستان و ده شعر، در زمان ما، مردان بدون زنان، برنده هیچ نمی‌برد و….
ارنست همینگوی بیشتر عمرش سرگرم ماجراجویی بود. سرانجام در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی نیز با اسلحه شکاری خودکشی کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد