هشدار های پلیس اوز در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه

فرمانده انتظامی شهرستان اوز ضمن تسلیت ایام محرم و تقدیر از شهروندان عزیز در خصوص همکاری صنوف و بازاریان و کسبه با نیروی انتظامی و شبکه بهداشت در طرح تعطیلی ستاد کروناء هشدارهایی در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه ها که تجربه مامورین پلیس آگاهی می باشد بیان داشتند:

۱- نصب آینه در بخش های مختلف مغازه راه حلی آسان برای جلوگیری از سرقت می باشد. که علاوه بر نصب دوربین مدار بسته و سیستم آژیر خطر در شناسایی سارقین نصب آینه علاوه بر قدرت دید فروشنده همه مشتریان و بعضاً سارقین با دیدن تصویر خود در آینه احساس خطر و دیده شدن دارند.

۲- از تبعیض افراد مشتری خوداری کنید. بعضاً فروشندگان به افراد خاص با پوشش خاص مشکوک می شوند و فکر می کنند آنها دزد هستند ولی باید به همه مشتری ها احترام بگذارند و به یک اندازه به همه آنها سوءظن و اعتماد داشته باشید و غافل نشوید .

۳- مغازه یا فروشگاه خود را با نظم و مرتب نگهدارید هر چه فروشگاه شلوغ تر و نامنظم تر باشد زمینه سرقت افزایش یافته پس از چیدن وسایل به صورت منظم در مکان مناسب غافل نشوید .

۴- مراقب پرسه زنی ها باشید افرادی که قصد خرید ندارند و فقط در مغازه پرسه می زنند را شناسایی و بیشتر به آنها توجه کنید و از حرکات آنها غافل نشوید  .

۵- مقابل نقاط نفوذپذیر مغازه ها مانند بالای کرکره ها جای کولر حتما نرده کشی آهنی نصب گردد و هنگام خروج از مغازه حتماً از قفل کتابی مطمئن استفاده نمایید .

۶- روشنایی محوطه مغازه و فروشگاه و اطراف فروشگاه را در سب به تعداد کافی استفاده نمایید .

۷- از قراردادن محل کسب و کار در اختیار افراد کم تجربه و نابالغ جدا خودداری کنید حتی برای مدت کوتاه مانند ظهر و صرف نهار یا مراجعات اداری .

۸- هر گونه تردد افراد مشکوک، موتور سکلیت و خودروهای مشکوک در اطراف مغازه مراتب سریعاً با پلیس انتظامی۱۱۰  اطلاع رسانی نماید تا مامورین سریعاً به محل اعزام و بررسی های لازم را انجام دهند.


1 دیدگاه

  1. سلام وخدا قوت که آرامش وآسایش همه راتا آنجایی که بتوان معایی می کنند و خواب درچشمانشن نیست الحمدالله و خدا قوت به امید آرامش برای این عزیزان وارمش برای شهرمان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد