هشدار پلیس اوز در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان اوز اظهار داشت: عادی انگاری شهروندان و خالی نمودن منازل جهت رفتن به مراسمات جشن و عروسی و عدم رعایت نکات ایمنی، شرایط سرقت منزل را فراهم آورده است.

سرهنگ هادی محمدیان در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه اکثر سرقت های مهم در شهرستان کشف و سارقین دستگیر شده اند و از شهروندان خواسته شده که هنگام خروج از منزل نکات ایمنی زیر را رعایت کنند:

۱- جهت رفتن به مراسمات جشن عروسی برای مدت چند ساعت درب های ورودی حیاط و درب های ورودی ساختمان را قفل نمایند و تصور بر اینکه برای چند ساعت از منزل خارج گردیده که در نزدیکی منزل در مراسمات هستند غافل نشوند که همین چند ساعت ها زمینه سرقت را فراهم می آورد.

۲- استفاده از دوربین، دزگیر و علائم هشدار دهنده که به گوشی تلفن همراه وصل می شود، درب ورودی و محوطه ساختمان را پوشش می دهند پیشگیری خوبی در زمینه سرقت دارند.

۳- جهت تعمیرات منزل ( آب، فاضلاب، برق و …) حتماً از تعمیرگاه های مجاز و تعمیرکاران آشنا استفاده نمایند و از افراد غریبه و سیار به هیچ عنوان استفاده نشود و هنگام تعمیرات موارد فوق حتماً صاحب منزل در منزل حضور داشته باشد و از تحویل نمودن منزل برای چند ساعت به افراد غریبه و تعمیرکاران غیرمجاز خودداری نمایند.

۴- در صورت اعزام به سفرهای چندین روزه حتماً از لامپ های تایمردار و استفاده از گاوصندوق (نسبت به ثابت کردن گاو صندوق به وسیله جوش، پیچ و مهره و …) استفاده نمایند و کلید منزل را به افراد مطمئن بسپارند تا دائم از منزل سرکشی نمایند.

۵- در صورت تردد افراد مشکوک، خودرو و موتورسیکلت در کوچه و خیابان که افراد غیربومی و ناآشنا هستند مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ گزارش نمایند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد