پنجاهمین سال تاسیس کتابخانه عمومی اوز جشن گرفته شد

به گزارش پسین اوز، پنجاهمین سال تاسیس و فعالیت کتابخانه عمومی شهر اوز طی آئین ویژه ای در تالار پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور مرکز اوز گرامی داشته شد.

محمد خواجوی مجری برنامه بود که ابتدا محمد مهدی معتمدیان معاون اداره کل و رئیس کتابخانه های عمومی لارستان را برای سخنرانی دعوت کرد. وی ۵۰ سال فعالیت کتابخانه عمومی را ستود و گفت: این همه علاقمندی مردم بخش اوز به فرهنگ و ادب وظیفه مسئولان را برای انجام کار دوچندان می کند. خوشحالم که سال گذشته اوز شهر خلاق و امسال فیشور روستای دوستدار کودک و باشگاه کتابخوانی پروانه ها نیز کشوری شد. و این موضوع یعنی فرهنگی بودن بخش اوز که برای فارس، لارستان و اوز افتخار آفرین است. وی از کتابخانه های اندیشه و صفیه خضری و ام الخیر اوز به نیکی یاد کرد. فوزیه زارع مسئول کتابخانه عمومی اندیشه نیز تاریخچه کتابخانه را بازگو نمود و وضعیت فعلی کتابخانه را که با همت هئیت امنا و نیکوکاران تجهیز و فعال است را تشریح کرد.

محمدصدیق پیرزاد نیز خاطره ای از ابتدای ساختمان فعلی کتابخانه بازگو کرد و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: من در شهر اوز بسیار راحت صحبت می کنم چون اکثریت اهل کتاب و فرهنگ هستند. اوز یک شهر نامدار در استان و کشور است، شهر دوستدار کودک است، اولین مدرسه اش سال ۱۳۰۷ تاسیس شده در استان فارس بعد از شیراز شهرهای لار، اوز، آباده، ارسنجان و خرامه خواهان تاسیس کتابخانه در ۵۰ سال پیش بوده اند و این برای تاریخچه اوز نکته مثبت است. دکتر روح اله منوچهری افزود: در حال حاضر در شهر اوز سه کتابخانه نهادی داریم: ۱-اندیشه ۲-حاج صفیه خضری ۳-ام الخیر که در اردیبهشت ماه سال ۹۷ افتتاح می شود.

محمد محمودی، عبدالحمید هنری، عبدالوهاب کرامتی و فروغ هاشمی نیز در مورد کتابخانه و کتاب تاریخ دلگشای اوز و شهر خلاق و روستای دوستدار کتاب و باشگاه پروانه ها صحبت کردند. در ادامه آوا حاجی دانش آموز مجتمع آفرینش و عضو کتابخانه مادر و کودک کتابخانه اندیشه به شاهنامه خوانی پرداخت و مهرداد پیشداد، میرهاشم ریاحی و شمس الدین جام گوهری و محمد خواجوی هنرنمایی کرده و به خیرین و نیکوکاران و مسئولان لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

تندیس اداره کل کتابخانه های فارس به عبدالعزیز نصریانی از فیشور به مناسبت انتخاب فیشور به عنوان روستای دوستدار کتاب و از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نو اندیشان لوح تقدیر به فوزیه زارع اهدا شد. همچنین لوح تقدیر به اولین اعضاء کتابخانه و کارکنان کتابخانه اندیشه اوز اهدا گردید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد