پیام تبریک حسین‌زاده به‌مناسبت انتخاب مجدد «اوز» به عنوان شهر خلاق کتابخوانی

نماینده: تداوم کسب این عنوان افتخار بزرگی برای مردم جنوب فارس است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در پیامی انتخاب شهر «اوز» به عنوان شهر خلاق کتابخوانی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «انتخاب مجدد شهر فرهنگی «اوز» که مردمانی فرهیخته و علاقه‌مند به علم و ادب دارد، به عنوان شهر «خلاق کتابخوانی کشور» اتفاق بسیار مبارک و افتخارآمیزی برای مردم جنوب فارس است.

بنده کسب این موفقیت و افتخار را به تمامی مردم بزرگوار اوز، فرهیختگان آن شهر، خیرین عزیز و مسئولان اوز به ویژه سرکار خانم هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران عزیز و زحمتکش تبریک می‌گویم.

اگرچه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا امسال اوز به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود و میسر نشد، اما کسب مجدد این عنوان نیز یک اتفاق بسیار ارزنده و درخشان در تاریخ این شهر و برای مردم منطقه است.

لازم است مسئولان استان و شهرستان از اکنون برنامه‌‌ریزی‌های لازم را برای کسب پایتختی کتاب ایران در سال آینده را فراهم آورند. بنده نیز هر اقدامی که لازم باشد، انجام خواهم داد و وظیفه خود می‌دانم که خدمتگزار مردم شریف و فرهیخته اوز باشم.

گفتنی است در آیین معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران که روز دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ با حضور دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از بین ۵ شهر راه یافته به مرحله نهایی، «سنندج» به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و شهرهای اوز، بم، نجف‌آباد و سمنان به عنوان شهرهای خلاق کتابخوانی معرفی شدند. سال گذشته شیراز  پایتخت کتاب ایران و اوز به همراه چند شهر دیگر شهر خلاق کتابخوانی معرفی شد.

اوز در سال‌های ۹۵ و ۹۸ اولین شهر خلاق کتابخوانی، در سال ۹۶ مروج برگزیده و باشگاه‌های کتابخوانی برگزیده و در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز برگزیده نشاط نوروزی با کتاب در بخش کودکان و نوجوانان شد.


1 دیدگاه

  1. خدمت جناب حسین زاده نماینده مردم

    از نماینده محترم بخاطر این رویداد ممنون هستیم اما مردم شهرستان اوز انتظار دارند که جنابعالی برای. استقرار اداره مهم ثبت اسناد واملاک تلاش مضاعف بنمایید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد