چرا اوز در جشنواره میراث ناملموس مثل همیشه فعال نبود؟

جشنواره آیین ها و میراث سنتی استان فارس از روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت سه روز در شیراز برگزار شده و آثاری از صنایع دستی و خوراکی های منطقه در این جشنواره به نمایش در آمده است اما از آثار شهرستان اوز مثل همیشه چشمگیر نبود.

شهرستان اوز یکی از شهرستان های فرهنگی و دوستدار میراث فرهنگی است که پیوسته در این گونه موارد پیشگام و دارای آثار برجسته صنایع دستی و خوارکی بوده است. اما چرا در این جشنواره مثل همیشه آثار فراوانی از شهرستان اوز حضور نداشته است؟
مدتی است اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اوز فاقد مسئول است. ممکن است علت را همین موضوع معرفی کنند. اما انجمن دوستداران میراث فرهنگی در چهار بخش: ۱-گردشگری با دبیری لیلا عزیزیان ۲-صنایع دستی با دبیری قدریه غیاثی ۳- آثار تاریخی با دبیری احمد خضری ۴-موزه با دبیری شریف بازرگانی در شهرستان فعال و تاکنون افزون بر ۲۰ آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و مواد غذایی در شهرها و مناطق مختلف برپا و پیوسته مورد توجه هم بوده اند که نمایشگاه اخیر در غرفه اوز در برگزاری روز لارستان در شهر لار بوده است؟
حالا چرا این بار شهرستان اوز در این جشنواره فعال نبوده است؟
فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، محمدابراهیم کیان رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان و شریف بازرگانی مدیر موزه علت آن را حضور در تهران برای اجرای برنامه فرهنگی اعلام کردند. ولی اظهار داشتند باز هم در روز آخر جشنواره کودکان به اجرای برنامه پرداخته و غرفه اوز را نیز راه اندازی کردیم.
گفتنی است که در جشنواره لارستان، خنج و گراش حضور فعال داشته و شهرستان اوز نیز در پایان به آنان پیوست.
نبود مسئول میراث فرهنگی علت اصلی بوده است.


4 دیدگاه

  1. قابل توجه فرمانداری اوز

    تابلو اداره میراث فرهنگی اوز به آن بزرگی درکنار سالن ورزشی اما ریس وکارمند ندارد. آفتابه لگن ۱۰ دست شام ونهار هیچ

  2. سلام این هم از مسوولین بومی ما قابل توجه اونایی که دم از بومی می زنند

  3. علت را ریشه یابی کنید چرا آقای پیرزاد از ریاست نیراث استعفا داد ؟؟؟

  4. دوستداراوز

    اینکه ما تهران بودیم توجیه پذیر نیست مگر فقط شما باید باشید خوب بدید افراد دیکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد