چهل و سومین مرکز ثابت کانون پرورش فکری فارس در اوز

 به گزارش پسین اوز، چهل و سومین مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شهر اوز طی آئین ویژه‌ای کلنگ‌زنی شد.

 در این آیین که معاون توسعه و منابع انسانی، مدیرکل برنامه ریزی و بودجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناس نظارت بر طرحهای عمرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، بخشدار، امام جمعه و پیشکسوتان نیکوکار عبدالحمید امیدوار و منصور فقیهی نژاد و اعضای شورای اداری بخش اوز حضور داشتند. کلنگ ساخت مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اوز در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع به زمین زده شد. به گفته منصور امینی کارشناس نظارت بر طرحهای عمرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اوز ساختمان مرکز اوز  در یک طبقه با ۴۰۰ مترمربع زیربنا در مدت ۱۸ ماه با هزینه ای معادل ۱۵ میلیارد ریال با نمایندگی خیران عبدالحمید خضری  ساخته می‌شود.

 قبل از کلنگ‌زنی جلسه شورای اداری بخش اوز به ریاست بخشدار در تالار بخشداری تشکیل شد.  در این جلسه بعد از قرائت قرآن توسط محمد وحدانی و پخش سرود جمهوری اسلامی، بخشدار گفت: سال ۹۷ سالی زیبا و نویدبخش کارهای خوب فرهنگی است. امروز شاهد کلنگ زنی مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم. و به زودی کتابخانه کودک و نوجوان نیز افتتاح می‌شود.

در ایام تعطیلات مراکز اورژانس جاده ای فیشور و کوره را افتتاح کردیم و به زودی نیز کلنگ ساخت اورژانس اوز به زمین زده می‌شود، اینها همه از برکت نیکوکاران است. محمدحسین آتش فراز اظهار داشت: امید است با کلنگ زنی این مرکز بتوانیم شاهد افتتاح کانون در یکی از منازل به طور موقت باشیم و نیروی انسانی کانون نیز از نیروهای بومی شهر استفاده شود. سخنران بعدی شیخ صالح انصاری بود که با اشاره به آیات قرآن کریم به کودکان و نوجوانان اشاره و در تفسیر سوره مریم گفت انسان باید مهربانی، پاکی و تقوا داشته باشد و سعی کند تا کودکان را نیز پاک تربیت کند و امید  است کانون پرورش فکری نیز بتواند در این راه موفق باشد.

 دکتر موسی رضا نظری مدیر کل توسعه و منابع انسانی و سرپرست معاونت توسعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: امروز به کهن شهر اوز آمده ام تا مردان بزرگی را از نزدیک ببینم که دلشان و قلبشان برای توسعه فرهنگ و ارتقاء شهرشان می تپد.  آنچه برای انسان باقی می‌ماند کار خیر و نیکو است. دکتر نظری قول مساعد داد که نیروی انسانی بومی را لحاظ کند.

وی پیشنهاد جشن سالگرد تاسیس مرکز اوز در هر سال را اعلام کرد که مورد تصویب قرار گرفت. پس از آن محمد صدیق پیرزاد و فروغ هاشمی نیز مطالبی ایراد کردند. دکتر زهرا افتخاری مدیرکل فارس نیز طی سخنانی گفت: امروز اتفاق مهمی در تاریخ فرهنگ اوز روی می‌دهد که به افتخارات اوز افزود ه می‌شود.  وی از مسئولان و بانی خیر نیز سپاسگزاری کرد.

 مسعود کرامتی شهردار با بیان اینکه شهری پویا می‌شود که زیربنای دانایی داشته باشد. گفت هر نوع همکاری باشد انجام خواهیم داد. جعفر راستگو عضو شورای استان نیز گفت: اوز دارای سه کتابخانه نهادی است و مقولات فرهنگی اوز زبانزد است.  محمدرضا رضایی رئیس آموزش و پرورش، محمد وحدانی، فریبا صالحی رئیس شورای شهر و عبدالحمید خضری نماینده نیکوکاران نیز درباره فرهنگ و بکارگیری نیروی بومی  صحبت کردند و کلیپ اوز نیز به نمایش درآمد. رمیصا زمانی دانش آموز کلاس اول مجتمع آفرینش به مهمانان به گویش اوزی خوشامدگویی گفت.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد