کلاس های آموزش مهارت های زندگی در مدرسه شاکری اوز

با پیگیری های مستمر رئیس اداره آموزش و پرورش اوز کلاس های آموزش مهارت های زندگی در مدرسه شاکری اوز ویژه دانش آموزان اتباع خارجی و اولیای آنها برگزار شد.

به گزارش پسین اوز، کلاس های آموزش مهارت های زندگی استان فارس تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ویژه دانش آموزان و اولیاء اتباع خارجی ۹ و ۱۰ دی ماه ۹۷ در مدرسه شاکری اوز برگزار گردید. 

محمد گودرزی مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: این کار با پیگیری های  محمد رضا رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش اوز انجام گرفته است. دانش آموزان خارجی که به موجب قوانین جمهوری اسلامی در ایران زندگی می کنند می توانند در همه مدارس به تحصیلات خود ادامه دهند. در اوز نیز به طبع این که اتباع خارجی زیادی در اینجا زندگی می کنند دانش آموران زیادی از اتباع افغانی وجود دارد و آموزش مهارت های زندگی تشخیص داده شده است که ما باید به آن توجه کنیم. روز های ۹ و ۱۰ در مدرسه شاکری به تعداد ۹۷ نفر دانش آموز با مدرسینی که از شیراز انتخاب شده اند و خبره هستند به اوز آمده و آموزش مهارت های زندگی را در روز ۹ برای دانش آموزان و امروز ۱۰ دی ماه برای اولیاء دانش آموزان این مدرسه توسط  ۴ مدرس با دوره آموزشی آرامش من: مهارت عزت نفس، کنترل خشم، مهارت فردی، جرات مندی ارائه شده است.

همچنین کمیساریا در راستای حمایت از وزارت آموزش و پرورش با ارائه فعالیت‌های دیگر در حوزه آموزش، مانند آموزش‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، تهیه و توزیع لوازم تحریر، آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان و نیز ارائه لوازم به مدارس را فراهم کرده است.

در پایان آتش فراز بخشدار، کراماتی شهردار، راهپیما معاون سیاسی بخشداری، رضایی رئیس آموزش و پرورش و معاونین آموزشی اداره آموزش و پرورش اوز نیز از این کارگاه آموزشی دیدن کردند.

لازم به ذکر است که اوز با بیش از ۱۲۰۰دانش آموز اتباع خارجه، بیش از ۲۰درصد از جمعیت کل بیشترین درصد دانش آموزان اتباع را در استان دارد اهدای وسایل آموزشی همانند میز و نیمکت، صندلی، میز معلم و کیت های آموزشی به مدارس دارای اتباع خارجی و همچنین به ازای هر دانش آموز خارجی یک بسته که شامل کیف و وسایل بهداشتی ولوازم التحریر بود اهدا شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد