گرامیداشت روز آزمایشگاه در اوز

به گزارش پسین اوز، صبح امروز به مناسبت روز آزمایشگاه، همایش «آزمایش‌های جذاب علوم، فیزیک، زیست و تشریح، شیمی و زمین شناسی» بر اساس آزمایش تئوری و عملی در پژوهشسرای بدری  با حضور رئیس آموزش و پرورش و معاونان آموزشی برگزار شد.

صدیقی مدیر پژوهش سرای بدری با بیان اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه ها، دانش آموزان با کارهای عملی آشنا می شوند افزود: یکی از مهمترین عوامل ایجاد علاقه مندی دانش آموزان به انجام فعالیت های آزمایشگاهی، مناسب و جذاب بودن فضای آزمایشگاه ها است. در آزمایشگاه ها نظر و عمل با هم پیوند می خورند و فرآیند یاد دهی پایدار می شود. دانش آموزان در برنامه های دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی با این دیدگاه و انجام فعالیت های آزمایشگاهی علاوه بر تثبیت یادگیری و افزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده، به کسب مهارت و زمینه های نوآوری دست می یابند.

در این همایش به منظور آشنایی و تشویق دانش آموزان به انجام فعالیت های آزمایشگاهی، انجام آزمایشات ساده و جذاب در این روز برنامه های ویژه ای در قالب ۹ ایستگاه: ایستگاه اول فیلم و دیدن فیلم های کوتاه، میزهای: زمین شناسی، شیمی، فیزیک، زیست، میز تشریح و تعیین گروه خونی و  با نظارت کارشناسان پژوهشسرا و آزمایشگاه: فاطمه صدیقی، حسنی زارع، طاهره رونده، زینب داربام و عبدالجلیل رزم آهنگ و دبیران دانش آموزان با ایجاد چندین آزمایش صحنه‌های زیبایی را به نمایش گذاشتند. این همایش به مدت سه روز ۷ و ۸ و ۹ آبان ماه برای تمامی دانش آموزان  مقاطع  مختلف اوز و روستاها از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ برپاست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد