گرامیداشت روز سعدی در اوز

به گزارش پسین اوز، به همت انجمن ادبی تائب و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی اوز بزرگداشت روز سعدی باشکوه خاص در تالار فردوسی خیریه عبدالقادر فقیهی در دانشگاه آزاد اسلامی اوز برگزار شد.

عبدالوهاب کریمی مجری برنامه و سلمان قائدی قاری قرآن بود. بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب ضمن تشکر از انجمن های ادبی لار، فیشور و خور و علاقمندان که در جلسه حضور داشتند گفت: سعدی یک شخصیت جهانی است و بزرگداشت وی می تواند یادآور خوبی های این ستاره آسمان ادب ایران باشد.

فرزاد قناعت پور مدیر مرکز رشد و فن آوری لارستان به نمایندگی از انجمن ادبی آفتاب لارستان گفت: سعدی بخشی از مثلث طلائی سعدی، رودکی و فردوسی است. این مثلث طلائی حافظ و مروج زبان فارسی بوده است. قناعت پور با اشاره به این که شیخ سعدی ابتدا جامع و عالم بود سپس شاعر شد اظهار داشت: عصر کنونی عصر حکمت است و بشر عصر اطلاعات و دانش را پشت سرگذاشته است.

وی در پایان توصیه کرد که ما باید از رویکرد توصیفی به رویکرد تحلیلی روی بیاوریم. فرهاد ابراهیم پور سخنران بعدی بود که گفت: شیخ سعدی بیش از ۱۴۶ رباعی دارد که تحت تاثیر خیام است. وی سعدی را فردی واقع گر نامید و اظهار داشت: سعدی برخلاف حافظ بیشتر زمینی فکر می کند تا تخیلی. ابراهیم پور در انتهای سخنانش بوستان و گلستان را شاهکار ادبیات ایران و جهان معرفی کرد و گفت: سعدی را می توان استاد نظم و نثر دانست.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز به توضیح و تفسیر «کوزک براتی» پرداخت و ضمن تشکر از مدعوین با قرائت شعر به سخنانش پایان داد.

در آئین گرامیداشت سعدی، مبینا جام گوهری، حسنی نجاتی و ستایش پاینده دانش آموزان مجتمع آفرینش گلستان خوانی کردند. در ادامه فاطمه گل حقیقت مدیر خانه فرهنگ فیشور، فائزه حبیبی خواه، پوربلاش از خور، یونس موذنی، غزل مفتوحی، فاطمه وزیری کیا، سید مصطفی وخشوری، دکتر زیبا جنیدی، میرهاشم ریاحی و خلیل روئینا به شعر خوانی پرداخته و مهرداد پیشداد به اتفاق حامد درخواه، مهدی صداقت و غلامحسین پرنگ وگروه آئین با سرپرستی مسعود فضلی، احمد هرمی و ناهید فاطمی نیز هنرنمایی نموده و مورد استقبال حضار قرار گرفتند.

همایش که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ آغاز شده بود در ساعت ۲۳ پایان یافت. در این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز، نشریه پسین اوز، اعضای شورای اسلامی، انجمن خیریه و انجمن نواندیشان و گروه کثیری از دانشجویان و علاقمندان حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد