گرامیداشت یاد شهدای هواپیمای مسافربری ایرباس

به گزارش پسین اوز، آیین گرامیداشت یاد شهدای هواپیمای مسافربری ایران که در سال ۱۳۶۷ توسط ناوگان آمریکا در خلیج فارس سرنگون و ۲۹۰ انسان بی گناه از جمله تعداد زیادی از شهروندان اوز به شهادت رسیدند، با حضور گروهی از خانواده قربانیان، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی، شهردار، روسای ادارات: فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف، پسین اوز و اتحاد و توسعه و گروهی از پرسنل نظامی و انتظامی و مردم شهرستان اوز در قطعه شهدای آرامگاه شهر اوز در ساعت ۸ بامداد روز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ با شکوه خاص برگزار شد.

سرگرد فضل اله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان اوز ضمن تشکر از حضار گفت: جنایات و خباثت آمریکا در این حمله ناجوانمردانه به اوج خود رسید و جمله تاریخی امام راحل که فرمود: «آمریکا، شیطان بزرگ است» به واقعیت پیوست. آمریکا توان پاسخ نظامی در جبهه ها را نداشت و به هواپیمای مسافربری حمله کرد و مسافران بی گناه از جمله کودک، زن و کهنسال را مظلومانه به شهادت رساند.

در ادامه عبداله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف خاطره ای از ۱۲ تیر سال ۶۷ پس از سقوط  هواپیما کرد را نقل کرد و گفت: بیش از ۱۰ روز شهر اوز عزادار و ناراحت بود چون اجساد مطهر شهدا به تدریج از آب گرفته می شد و هر روز در اوز شاهد تشییع اجساد شهدا بودیم. اجساد همه شهدای اوز بجز شهید عبدالرحیم کمال یافت شد

در پایان قبور شهدا توسط حضار گلباران و عطرافشانی شد. سپس حضار در قطعه شهدای گمنام حضور یافته و با ذکر فاتحه و صلوات قبور شهدای گمنام را نیز گلباران و عطرافشانی کردند. یاد و خاطره شهدای شهر اوز گرامی باد. مجری برنامه افشار بود.


1 دیدگاه

  1. محمد نور از بندر

    یاد وخاطره مسافران قربانی بویژه اهالی شهرستان اوز گرامی باد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد