گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شورا بدون حضور اصحاب رسانه

تجلیل از اعضاء شوراهای روستاها، شهرها، بخش ها و شهرستان در فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد.

به گزارش پسین اوز و برابر اطلاع واصله همایش تجلیل از اعضاء شوراهای شهر و روستا در عصر روز شنبه ۹ اردیبهشت در فرمانداری برگزار شد.

یکی از جلوه های مردم سالاری و حضور مردم در تصمیم گیری ها در شکل گرفتن شوراها در شهر و روستاها بوده است. بنابراین ۹ اردیبهشت نقطه عطفی در مدیریت و اداره امور محلی محسوب می شود. بدیهی است مشکلات و نیازمندی های مردم بطور مستقیم ابتدا با اعضای شوراها در میان گذاشته می شود. ۱۲۶ هزار نفر اعضای شوراها در سراسر کشور برای رشد و توسعه فعالیت می کنند. گرچه هنوز شوراها به جایگاه پیش بینی شده در قانون اساسی نرسیده اند، ولی بعضا خوب توانسته اند مطالبات مردم را پیگیری کنند.

امید است شوراهای شهرستان اوز نیز بتوانند مطالبات مردم را پیگیری کنند. نکته حائز اهمیت این است که در روز ۹ اردیبهشت که به نام روز شوراها نامگذاری شده و در فرمانداری شهرستان اوز نیز آیین تجلیل برگزار شده است؛ اصحاب رسانه حضور نداشته اند.

قابل ذکر است که یکی از آسیب های جدی که می تواند شکاف بین مردم و مسئولان ایجاد کرده حذف رسانه و عدم  حضورخبرنگاران و مدیران رسانه در آیین ها و رویدادهاست.

آگاه سازی و شفافیت باعث آگاهی مردم و جلب رضایت آنان خواهد شد. خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز این حق را برای خود نگه می دارد که بپرسد چرا در آیین تجلیل از اعضاء شوراها رسانه های شهرستان حضور نداشته اند؟!!


7 دیدگاه

  1. افکار عمومی. وشورای شهر. اوز

    شورا ها وکلیه نهادهای. اجتماعی. چنانچه عملکرد خوبی. داشته باشند و کارشان شفاف باشد. چرا نباید. در جلسات آنها خبرنگاران. حضور. نداشته باشند افکار عمومی. اوز. انتظار. دارند که در سالروز. شورا عملکرد. یکسال اخیر شورای شهر و شهرستان. اوز. را طی یک مصاحبه. از اهالی شورا. بشنوند

  2. کارمند بومی از اوز

    در سالگرد تاسیس شوراها. مردم. اوز. ۳ سوال مهم از شورا. دارند. یک. تکلیف. ارتقای. درجه شهرداری. اوز. به کجا. رسیده. است. تکلیف. میدان. دانشگاه. پیام. نور به کجا رسیده. تکلیف. ساختمان شورا ومغاره های خیابان معلم. چه شده است لطفا ریس شورا جهت. اطلاع مردم. جلسه بگذارند

  3. عجیب است که خبر نگاران نبودند، حتی اعضای شوراها باید اعتراض می کردند

  4. اوزیهای بندر وانتظار. از شورای شهر

    در سالروز. ایجاد شورا در ایران. شورای شهر. اوز باید در طی یک جلسه عمومی به سوالات. خبرنگاران ومردم درباره امورات شهر. و شهرداری. اوز. پاسخ. دهند

  5. شاید به نوع عملکرد رسانه ها مربوط است، آنجا که رسانه های اوز از قدرت رسانه برای اهداف خود بهره میگیرند وگاها نگاه تبعیض آلود به جریان های فکری و اشخاص دارند.
    دم از ازادی بیان میزنند اما فقط برای خودشان و همفکرانشان
    در دنیای مدرن رسانه قدرت است ، همچنان که دیگر قدرتهادرجامعه وجود دارد
    وقتی قواعد بازی را در جایی که قدرت داریدفقط به نفع خود تعبیر میکنید طبیعتا سایر قدرتهای جامعه نیز عندالزوم رفتای مشابه اما در جهت عکس خواهند داشت.
    پس در رفتارهای تبعیض آمیز رسانه ای خود بازنگری فرمایید.

  6. قابل توجه مسولان. در اوز

    شهرستانی که خبرنگار صدا وسیما نداشته باشد وسایر رسانه ها. هم. در حاشیه قرار گیرند. آنوقت خیال همه مسولان. راحت میشود

  7. .با سلام ، همان بهتر که دعوت نبودید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد