گفتگوی ۲ ساعته مدیر برق ناحیه شهرستان اوز با اصحاب رسانه (رشا)

به گزارش پسین اوز، مهندس ابراهیم لشکری مدیر برق ناحیه شهرستان اوز در نشست مطبوعاتی گروه (رشا) شرکت و گفت: رسانه ها، مشکل گشای ارتباط مردم و مسئولان هستند.

وی افزود: برق اوز یکی از اداراتی بود که سریع به مدیریت ارتقاء یافت و از تاریخ ۲۷ خرداد ۹۹ من به عنوان مدیر برق ناحیه اوز منصوب شده ام. لشکری با اشاره به بیماری کرونا از راه اندازی کارافزار (اپلیکیشن) «برق من» نام برد و گفت: در این کارافزار تمام موارد غیر حضوری است. مدیر برق ناحیه اوز اظهار داشت: ما در شهرستان مشکل افت ولتاژ داشتیم که با تعامل علی پور فرماندار و مهندس خسروی مدیرعامل توزیع برق استان فارس مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به اوز اختصاص و مشکل افت ولتاژ شهر و روستاهای کوره و بیدشهر برطرف شد. وی از همکاری مردم و کشاورزان که در مصرف برق صرفه جوئی کرده و باعث جلوگیری از خاموشی می شوند سپاسگزاری کرد.

مدیر توزیع برق ناحیه شهرستان اوز با اشاره به فروش انشعاب که حدود ۲ میلیارد تومان درآمد بوده است اظهار داشت: حدود ۸/۴ میلیارد تومان هزینه داشته ایم.

این مقام مسئول با بیان این که برق یک انرژی سالم و قوی است برای زیر ساخت ها، بسیار ضروری است گفت: یکدستگاه بالابر ایسوزو با بهای ۵/۱ میلیارد تومان تهیه که قرار شد خیرین بوم بالابر را با بهای ۲۰۰ میلیون تومان تهیه کنند تا بالابر راه اندازی شود ولی این فعل انجام نشد و در حال حاضر بالابر نداریم و بسیار مورد نیاز است که انتظار داریم نیکوکاران این اداره را یاری کنند.

ابراهیم لشکری در بحث خاموشی های اخیر گفت: خشک سالی و عدم بارندگی باعث شده تا نیروگاه های آبی از مدار خارج شوند. همچنین گرمای زودرس و فعالیت دستگاه های ارز دیجیتالی مشکلات کمبود برق را بوجود آورده است. چون حدود ۵۶ هزار مگاوات برق در کشور تولید ولی حدود ۶۵ هزار مگاوات برق مصرف می شود. تفاوت مصرف برق در تابستان و زمستان در شهرستان اوز بسیار زیاد و به حدود ۴ برابر می رسد. پس از سخنان ابراهیم لشکری مدیر برق ناحیه شهرستان اوز اصحاب رسانه حاضر در جلسه به شرح زیر پرسش کردند:

*عبدالعزیز خضری از باپیام دانش: ۱-زمین نیروگاه های برق قدیم و موتورهای آن اکنون در اختیار چه نهادی است؟ ۲-رمز ارز (ارز دیجیتالی) چیست؟

*ابراهیم احمدی از اوز امروز و پیام اوز: ۱-با ارتقاء برق اوز از اداره به مدیریت چه اتفاقی افتاده است؟ ۲-تعرفه برق تابستان و زمستان توضیح دهید؟ ۳-چرا هنوز در بعضی تابلوها نام مدیریت برق شهرستان اوز نیست؟

*حمیرا نامدار از پسین اوز: ۱-چرا چراغ های باغ شهری پیوسته روشن است؟ ۲-اگر وسیله ای در اثر نوسانات برق آسیب دید، خسارت آن چگونه پرداخت می شود؟

*فائزه رضایی از موزه مردم شناسی: ۱-آیا خاموشی ها ادامه دارد؟ ۲-چرا بهای برق افزایش یافته است؟ ۳-آیا اتفاقات برق اوز شبانه روزی است؟

*عبدالعزیز نصریانی از سایت پشور: ۱-نیکوکاران علاقمند هستند که چراغ کوچه ها و میادین روستای فیشور را جدید و از نوع کم مصرف استفاده کنند چرا اداره برق اجازه نمی دهد؟ ۲-طبق تقسیمات کشوری برق فیشور باید تابع اوز باشد اما در حال حاضر توسط برق خنج اداره می شود و مردم هم از این وضع راضی هستند.

*شریف بازرگانی از موزه مردم شناسی: ۱-آیا اداره برق امتیازاتی برای مراکز فرهنگی دارد؟ ۲-تعداد کل کارکنان بومی و غیربومی چند نفرند؟ ۳-میزان بودجه سالانه چه مقدار است؟ ۴-آیا افراد هم شامل تخفیف برق می شوند؟

*احمد خضری از پسین اوز: ۱-میزان مصرف یک ساعت برق در تابستان و زمستان شهرستان اوز؟ ۲-چارت سازمانی اداره برق؟ ۳-آیا شبکه فعلی شهر اوز احتیاج به تعویض و تعمیر دارد؟ ۴-در شهر اوز چند خط برق موجود است؟ ۵-برنامه های آینده شما چیست؟

پاسخ های مهندس لشکری

۱-موتورهای برق قدیم در اختیار برق استان است. ۲-پرونده زمین های نیروگاه در دادگاه مطرح شد و حدود ۳ هزار و ۷۰۰ متر به اداره برق تعلق گرفت. نیروگاه قدیم در اختیار برق منطقه ای است. ۳-رمز ارز(بیت کوین) باید از اداره صمت مجوز گرفته شود وگرنه غیرمجاز است و در شهرستان اوز ۲۰ دستگاه بیت کوین غیرمجار کشف شده و هر کس این دستگاه ها را معرفی کند جایزه می گیرد. ۴-هر بخش ارتقاء یافت اداره برق آن هم ارتقاء و به مدیریت تبدیل می شود. مسلما زیر نظر استان فعالیت و دارای اعتبار ویژه و اختیارات کافی می شود و در کوره نیز اتفاقات برق مستقر کردیم. ۵-روشن کردن چراغ های باغ شهری در اختیارات ما نیست ولی اگر خاموش باشد کمک به صرفه جوئی و جلوگیری از خاموشی می شود. ۶-برای پرداخت خسارت باید در سایت مربوطه ثبت نام و مدارک بارگذاری شود تا غرامت پرداخت شود. ۷-ادامه خاموشی ها بستگی به مدیریت مصرف کنندگان و گرم شدن هوا دارد. ۸-افزایش بهای برق بستگی به مصرف بیش از اندازه و در مواقع پیک مصرف دارد. ۹-اتفاقات برق ناحیه اوز ۲۴ ساعته و سایت «برق من» جزئیات و بهای مصرف را نیز نشان می دهد. ۱۰-طبق مقررات باید از لامپ  و چراغ های استاندارد در معابر استفاده شود. ۱۱-از قدیم برق فیشور تابع خنج بوده است و اکنون نیز اگر شورا و فرمانداری اقدام کنند ما تابع مقررات هستیم. ۱۲-تعداد کارکنان ۱۹ نفر هستند و سه پیمانکار و ۱۶  نفر ازکارکنان پیمانکار نیز فعال هستند. ۱۳-۸ نفر نیروی فعلی ما بومی هستند. ۱۴-طبق مقررات انشعاب افراد تحت پوشش بنیاد شهید، بهزیستی، رزمندگان، کمیته امداد و ایثارگران مجانی است. ۱۵-برق رسانی و فروش انشعاب برق به عهده ماست. البته تعرفه های خانگی، عمومی، تجاری و صنعتی دارای مبالغ مختلف است، که مراکز فرهنگی از تعرفه عمومی که ارزان تر است استفاده می کنند. ۱۶-اعتبار امسال ما ۷ میلیارد تومان بوده است. ۱۷-میزان مصرف برق اوز در زمان اوج در زمستان ۹ مگاوات و در تابستان ۳۲ مگاوات است. ۱۸-زمان اوج مصرف(پیک) در تابستان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و در زمستان از اذان مغرب تا ۴ ساعت بعد می باشد. ۱۹-تشکیلات سازمانی این شهرستان شامل: مدیر، کارشناس، مسئول بهره برداری، کارشناس بهره برداری، کارشناس مسئول مالی، کارشناس اموال و مالی، کارشناس طراحی و نظارت، کارشناس ایمنی و آموزش، کارشناس فناوری و اطلاعات، کارشناس فروش نیرو، کارشناس فروش انشعاب، کارشناس مشترکین. ۲۰-برق خط اتصال آب سد سلمان و توزیع برق از هم جدا هستند و قطع برق ما کاری به قطع برق اتصال آب ندارد. ۲۱-اوز دارای ۸ خط برق است که در حال افزایش است. ۲۲-شبکه برق اوز بعضا فرسوده و احتیاج به بازسازی دارد. سال گذشته یک میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت. ۲۳-برای آینده امکانات بهتری پیش بینی شده است از جمله نصب ایستگاه در دو راهی روستای گلار.

تذکرات مدیر برق ناحیه اوز

۱-صرفه جویی ۲-شناسائی دستگاه ارز دیجیتالی غیرمجاز ۳-استفاده از انرژی خورشیدی ۴-تلاش برای خاموشی کمتر ۵-تشکر از همکاری و همراهی مدیر عامل برق استان، فرماندار، نماینده مجلس و رئیس شورای شهرستان ۶-در زمان پیک بار سعی شود مصرف برق مدیریت شود ۷-در ساخت اداره جدید ما را یاری کنید ۸-خیرین محترم در تجهیز بالابر به ما کمک کنند ۹-پرسش شد که قبلا جرثقیل داشتیم حالا کجاست؟ باید گفت که شورا و مردم باید پیگیر موضوع باشند ۱۰-من و کارکنان خدوم برق ۲۴ ساعته در خدمت مردم هستیم.  


4 دیدگاه

  1. کارمند بومی برق اوز

    ازآنجاییکه فیشور تابع شهرستان اوز. می‌باشد امورات برق آن باید از خنج جدا شودوبه زیر مجموعه برق شهرستان اوز. برگردد مسولین اوز باید آنرا پیگیری نمایند

  2. خیران. واداره برق. اوز

    اگر خیران ونیکوکاران اوزی همت نمایند ویک بالابر برای چراغهای خیابان ها. وارتفاعات شهر. برای. اداره. برق تهیه کنند. کار لازم. ومهمی است. شورای شهر ودیگر بزرگواران در فکر آن باشند

  3. گفتگوی جالبی بود و اطلاعات خوبی ارائه شد. با تشکر از مدیر و کارکنان برق شهرستان اوز

  4. آقای خضری مصاحبه نمایید

    از اطلاع رسانی شما. تشکر می کنیم لطفاً. با مسولین استانی در دادگستری فارس. در ثبت اسناد فارس هم. مصاحبه کنید ناروشن شود. چرا در شهرستان اوز. دادگاه. وثبت اسناد واملاک. دایر نمی‌شوند. درحالیکه در تمام. شهرستانهای. تازه. تاسیس فارس. این. ادارات تاسیس شدند حتی در بخشهای جویم. بیرم. بنارویه و……هم. این ادارات. وجود. دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد