یادداشتی بر بازی ایران و کره در تهران

احمد خضری: بازی های دور مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در ۲ گروه ۶ تیمی برگزار که تیم های ایران – کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان در گروه (A) به رقابت می پردازند و تاکنون ۴ بازی انجام شده و تیم ایران با ۱۰ امتیاز در صدر گروه (A) قرار دارد.

تیم کره جنوبی با ۸ امتیاز تعقیب کننده سرگروه است. تیم ایران در ۳ بازی گذشته بهترین خط دفاع داشته و گلی از دروازه اش نگذشته بود؛ تا این که تیم کره جنوبی توانست آن هم در تهران این امتیاز را از تیم ایران و بیرانوند بگیرد و اولین گل را دریافت دارد. اسکوچیچ سرمربی تیم ایران در بازی های اخیر در تعویض بازیکنان بهترین عملکرد را داشته و نتیجه گرفته است با توجه به تبلیغات و پیروزی های مکرر ایران و عدم نتیجه گیری مطلوب تیم کره جنوبی مانند مساوی بدون گل با عراق در خاک کره، پیروزی ضعیف و مشکل دار بر لبنان و سوریه این توقع را در ما بوجود آورد که ایران به راحتی می تواند کره را شکست دهد که اینگونه نشد. موارد زیادی را می توان در آرایش تیم ایران ذکر کرد. این را باید یادآوری کرد که هر بازی با هر تیمی در زمان خاصی، ویژگی خاص خود را دارد.

ممکن است یک بازیکن در یک بازی فوق العاده بدرخشد؛ ولی در بازی دیگر نتواند توانایی خویش را به نمایش بگذارد و این وظیفه کادر فنی است که آن را تشخیص و برطرف سازد. در بازی ایران و کره احمدنور اللهی نتوانست بدرخشد و یا کره ای ها او را از کار انداخته بودند. پس باید خیلی زود تعویض می شد. قدوس و سرلک می توانستند این ضعف را پوشش دهند. محرمی در دفاع راست خیلی زحمت کشید و در بازی های گذشته نیز توانمند و قوی عمل کرد اما در نیمه دوم بازی ایران و کره خوب دفاع می کرد ولی نیمی از پاس های وی اشتباه بود. حاج صفی و محمدی شاید می توانستند کار کنند. تعویض نورافکن نه تنها تاثیر نکرد بلکه یک کارت زرد به وی اضافه شد و بازی بعد را از دست داد.

بعد از نکات فنی، اگر خاطران باشد از ابتدای مهرماه رسانه های رسمی کشور از حضور تماشاگران و حتی بانوان در بازی ایران و کره خبر دادند و ۳ روز قبل از بازی اعلام شد که این مسابقه بدون تماشاگر برگزاد می گردد. تیم ایران امتیاز بسیار بزرگی را در خانه خود از دست داد و بعلاوه نبود (VAR) نیز مزید بر علت بود. تنه فنی سردار آزمون که در موقعیت خوبی قرار داشت به بازیکن کره توسط کمک داور خطا اعلام شد. اما عین هین صحنه بازیکن کره ای در محوطه جریمه انجام داد ولی داور وسط آن را خطا ندانست.

حالا اگر (VAR) وجود داشت شاید خطای پنالتی گرفته می شد. بهرحال امروزه بهره بری و استفاده از تکنولوژی و فن آوری های مدرن اجتناب ناپذیر است و این مساوی هشداری برای بازی های آینده است.

در پایان باید گفت که بازیکنان و کادرفنی قابل ستاش و تحسین هستند.

*مدیر پسین اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد