‎فرماندار ویژه لارستان میهمان مجمع خیرین سلامت شهرستان

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت لارستان، سفر رییس قوه مقننه به لارستان در کنار اخبار و نقل قول های رسمی و غیر رسمی خود، حواشی مورد توجهی را در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به دنبال داشت.

در این بین موضوع عدم توجه مناسب به پروژه پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و رنجش خاطر خیرین این پروژه اهمیت خاصی داشته و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب متفاوتی پیدا کرد.

مجمع خیرین سلامت لارستان برخود لازم دانست که همچون قبل در راستای تعامل بیشتر نهادهای دولتی و خیرین و رفع سوتفاهم‌ها که در امور اداری و دولتی به چشم می‌خورد گامی بردارد.

در همین راستا، هیات مدیره مجمع جلسه‌ای را با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و همچنین با حضور ریاست دانشکده علوم پزشکی تشکیل داد.

در این جلسه منصور محتاجی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان، ضمن قدردانی از حضورفرماندار و رییس دانشکده در جلسه وبا اشاره به حادثه تروریستی اهواز و محکوم کردن آن اظهارداشت: عملکرد خیرین لارستانی در حوزه‌های محتلف از جمله سلامت بر کسی پوشیده نیست و لازم است تا تمام تلاش خود را برای جلب رضایتشان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ذکر موضوعات در نشست‌های صمیمانه سبب رفع سوتفاهم ها می‌شود افزود: یکی از مشکلات ما در عرصه جذب اعتبارات دولتی برای فعالتر شدن پروژه های دولتی در پردیس علوم پزشکی لارستان، آماده نشدن اسناد مالکیت و عدم اخذ کد اعتباری برای پروژه پردیس دانشکده علوم پزشکی است که می بایست در اولویت کاری مسئولین قرار گیرد.

محتاجی خاطرنشان کرد: فعال تر شدن پروژه های دولتی در پردیس علوم پزشکی در دوره ریاست جناب آقای دکتر کریمی شایسته تقدیر است.

حاج مسعود راستی از خیرین پروژه پردیس دانشکده در ادامه عنوان کرد ما در پروژه پردیس با برخی مشکلات روبرو می شویم که می بایست مسئولین در جریان امر قرار گیرند. مثلاً در بحث انتقال وجوه نقدی از خارج کشور با موانعی روبرو می شویم، اما با این حال هنوز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

وی ضمن ابراز اهمیت و علاقه مندی به تکمیل پروژه پردیس افزود: اولویت کار ما در شهرستان اتمام پروژه پردیس دانشگاه است و این موضوع باید اولویت مدیران و مسئولین شهرستان هم باشد.

کریمی رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به روند اجرایی بخش‌های دولتی پروژه پردیس اظهارداشت: در دی ماه و پس از عهده دار شدن مسئولیت هیچ بخشی از پروژه‌های دولتی پردیس شروع به کار نشده بود و آنچه که دنبال شد برای آغاز پروژه‌های دولتی پردیس، ساختمان معاونت بهداشتی و ساختمان بهورزی بود که با عقد قرارداد موفق شدیم با اعتبار ۳۹۵ میلیون تومان و با مساحت ۱۰۰ متر مربع اسکلت ساختمان بهورزی را بسازیم.

وی افزود: در قسمت معاونت بهداشتی نیز در مساحتی حدود ۱۲۰۰ مترمربع با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون تومان قرار داد بسته‌ایم و مبلغ بخشی از این قراردادها تاکنون به مهندسان مربوطه پرداخت شده است.
کریمی با ارائه گزارش‌ها و آمارهایی از میزان پیش برد پروژه افزود: با سند یکساله برای ۵۶ هکتار موافقت شده که چنانچه در سال آینده ۶ هکتاری که راکد مانده استفاده نشود سند به ۵۰ هکتار تغییر می‌کند.

حسنی فرماندار لارستان پس از شنیدن صحبت‌ها با ذکر مثالی از اتفاقاتی که در جریان یک کار می تواند رخ دهد خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد برای شهر و شهرستان خود خدمت کرده و هزینه کند نباید دغدغه دیگری سر راه او قرار گیرد.

وی با توضیحی پیرامون سفر رییس مجلس به لارستان به لغو تعدادی از برنامه‌های وی به علت بیماری و کسالت اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه با خیرین برنامه‌ای از قبل تعیین شده بوده منتها با توجه به شدت کسالت آقای لاریجانی یکی از برنامه‌هایی که لغو شد همان جلسه در پروژه پردیس بوده است.

وی ضمن دلجویی از مجمع خیرین و علی الخصوص خیرین پروژه پردیس اطمینان خاطر داد که استاندار پیگیر موضوعات مطرح شده است و گفت: برای گرفتن مبلغی بودجه از دولت باید راه‌های پر پیچ و خمی را طی کرد که این موضوع بر همگی روشن است.

گفتنی است در پایان خیرین بر عزم خود برای فعال کردن پروژه های پردیس علوم پزشکی لارستان تاکید و از مسئولین به ویژه نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و ریاست دانشکده علوم پزشکی خواستند مشکلات و موانع موجود برسر راه خیرین در پردیس علوم پزشکی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد