بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن کرونا / مجوز قربانی فقط در کشتارگاه

سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام متولدین۱۳۴۰ و ماقبل آن جهت ثبت نام واکسیناسیون کرونا همچنان فعال است.

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز؛  به این ترتیب متقاضیان دریافت واکسن کرونا در این بازه سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه و ثبت اطلاعات مورد نیاز منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا باشند.

گفتنی است؛ این سامانه کار خود را از ۱۸ اردیبهشت با ثبت‌نام متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) آغاز کرده است و با اعلام وزارت بهداشت، امکان ثبت‌نام گروه‌های سنی جدید برای دریافت واکسن فراهم شده است و متقاضیان از مراجعه حضوری به مرکز واکسیناسیون خودداری و منتظر دریافت پیامک باشند.

این مطالب را دکتر نازنین رضائی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز در گفتگو با واحد روابط عمومی شبکه عنوان کرد و افزود: میزان دوز واکسن جهت گروههای سنی کل شهرستان تامین شده و مردم دغدغه کمبود نداشته باشند.

وی از افزایش روند شیوع ویروس کرونا در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان و غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان که بیم آن می‌رود با کمی سهل‌انگاری شاهد قربانی شدن شادی‌های مردم در برابر این ویروس جهان گیر باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز مهمترین علت مرگ و میرهای فعلی ناشی از کرونا، کاهش ترس مردم از این ویروس بوده که باعث تغییر عملکرد در انجام مسافرت در سفرهای خرداد و تیر ، برگزاری مراسم عروسی، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در فضاهای سربسته و حضور در کافی شاپ و باغها شده است که درصورت دریافت گزارش و مشاهده عینی ، عاملین مربوط به مراجع قضایی معرفی می شوند.

دکتر رضائی ادامه داد: با وجود مناسبت‌هایی مانند عید قربان، عید غدیر و بعد از آن شروع عزاداری‌های ماه محرم و صفر در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم نادیده گرفته شود به طور قطع شرایط سختی در پپش روی مردم منطقه اوز خواهد بود.

دبیر ستاد کرونا شهرستان اوز توصیه کرد:  با توجه به فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر ، مردم بااصالت اوز و توابع از ترددهای غیر ضروری و دید و بازدیدها پرهیز کنند و همچنین با توجه به رواج سنت حسنه قربانی فقط در کشتارگاه با هماهنگی مراجع ذی صلاح و ناظرین بهداشتی ذبح صورت و هشدارها را جدی بگیرند.

وی در پایان ضمن تبریک اعیاد پیش رو ؛ از مردم خواست همچنان فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و جلوگیری از دید و بازدید و مراجعه جمعی به فروشگاه ها را رعایت نمایند و جز در مواقع ضرور از خانه خارج نشوند .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد