بررسی تدوین سند توسعه گردشگری شهرستان اوز

 فرماندار اوز از تدوین سند توسعه گردشگری شهرستان اوز برگرفته از طرح جامع گردشگری و ظرفیت‌های موجود شهرستان خبر داد.

 به گزارش پسین اوز نشست هماهنگی برای تدوین سند توسعه گردشگری شهرستان اوز در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار فرمانداری با شرکت فرماندار، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رئیس شورای اسلامی شهر، نمایندگان موزه مردم شناسی و شهرداری و رسانه، دبیر و عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی و دبیر نشست برگزار شد.

 محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز گفت: سند باید قابل ارزیابی بوده و هدف گذاری شود. در این راستا و به منظور توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری، جلب سرمایه‌گذاری و با رعایت تشویق در ایجاد تاسیسات زیربنایی برای معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی شهرستان می‌طلبد که چشم انداز و تصویر آینده مطلوب و دلپذیر را در قالب یک سند مکتوب به در آوریم که بتوان از روی این سند به طور عملی اقدام کرد و برای ۵ سال یا بیشتر یا کمتر برنامه‌ریزی نمود و به طور مثال بر روی گردشگری، حوزه بهداشت و درمان توجه نمود و راه‌های برون رفت از مشکلات و راه‌های افزایش گردشگر را با حضور متخصصان فنی بررسی و بر روی کاغذ آورد و یا چه کنیم تا تعداد گردشگر افزایش یابد و غیره.

محمود سعید آبادی مدیر میراث فرهنگی شهرستان اوز درباره هتل رهنما و درجه و اعتبار آن، ثبت آثار طبیعی مانند درختان کهنسال، راه اندازی خانه‌های هنری دستی و سنتی، بازارچه سنتی در لرد میری و غیره صحبت کرد و اظهار داشت کاروانسرای لرد میری یک مکان و فضای خوب برای بازارچه سنتی است که اداره اوقاف آن را بلا استفاده کرده است.

فریدون نامی رئیس شورا اظهار داشت: در صورتی که این کاروانسرا به شهرداری واگذار شود یک نفر نیکوکار حاضر به مرمت بوده و می‌توان آن را در حوزه صنایع دستی رونق بخشید.

 مسعود باقرزاده نماینده شهرداری گفت: شهرداری با تمام توان حاضر به پذیرش این مکان است و آن را از این حالت رکود و تخریب به در خواهد آورد.

احمد خضری در مورد کاوش باستان شناسی دکتر علیرضا سرداری در چند سال پیش و نتیجه اقدامات گروه وی و همچنین شناسایی و بازدید از آثار تاریخی شهرستان مطالبی ایراد کرد و محمد خضری چند پیشنهاد ارائه کرد و در پایان مصوب شد که

۱- اداره میراث فرهنگی اقدام به تشکیل انجمن دوستداران میراث و کمیته‌های تخصصی کند.

۲-  نشستی با نمایندگان اوقاف و امور خیریه، میراث و شهرداری به منظور امضا تفاهم نامه برای انتقال دائم یا موقت کاروانسرای لرد میری یا هر مکانی که جاذبیت گردشگری را دارد انجام شود.

۳- از فعالیت افراد یا گروه‌هایی که فاقد مجوز گردشگری هستند جلوگیری شود. مرجع تشخیص مجوز اداره میراث فرهنگی است.

۴- رئیس شورا حاضر به واگذاری یک باب منزل قدیمی برای مدت یک سال برای فضای هنرهای دستی و سنتی گردید که مقرر شد رئیس میراث اقدام کند

۵-  مسئول میراث با دکتر علیرضا سرداری تماس و نتیجه آن را پیگیری کند.

۶- جلسه با دبیری ثریا کمال به پایان رسید و مقرر شد در صورت نیاز و اعلام مسئول میراث جلسه راهبردی آینده تشکیل شود.

۷- سرهنگ هوشیار قائم مقام نیروی انتظامی گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی نسبت به فعالیت گروه‌های گردشگری بررسی و اقدام خواهد شد.


2 دیدگاه

  1. تورهای غیر مجاز و غیر قانونی در اوز باید برچیده بشه اعمال منافی اخلاق به خانواده های زیادی آسیب زده یعتی چه که دنبال هر کسی راه افتادن.نه بیمه ای نه مجوزی نه مدرکی نه هیچ. از هرجا هر کسی در یک ماشین نشسته .آژانس معنبر برید.رعایت کنید.با مبلغ های زیادی که میگیرن سرکیسه نشید.یعنی چی هر کسی از خودش مبلغ کلانی میزاره هر چیزی حدی داره

  2. قلعه پرویزه ، تنگه انوه ، کلروانسراها ، خانه های سوداگر ، رفیعی ، کراماتی ،بهروزیان وزرنگار وپس تنب وقلعه هود ، حمام قلات وشهرک متروکه کهنه بهترین جاذبه گردشگری هستند البته دریاچه هیرم که صلی علاست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد