تاکید بر وحدت و همدلی در نشست مشاور استاندار با خیراندیش جنوب

در نشست مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت و عبدالقادر فقیهی خیراندیش جنوب و گروهی از اهالی شهرستان اوز در شیراز بر وحدت و همدلی و فعالیت مسئولان در مطالبه‌گری تاکید شد.

به گزارش پسین اوز بنا به دعوت حاج محمد هنر پیشکسوت فعال اجتماعی اهل شهر بیدشهر اوز و مدیر هتل تالار شیراز ۱۷ نفر از اهالی شهرستان اوز در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ نشستی در هتل تالار شیراز برگزار شد.

ابتدا احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اوز از سوی دعوت شدگان از اوز نشست را با یاد و نام خدا آغاز کرد و ضمن تسلیت به خاندان هنر و تقدیر از میزبانی این نشست و تشکر از عبدالقادر فقیهی که وی را آغازگر سخن انتخاب کرد گفت: تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جنوب فارس نمایانگر صبوری، بردباری، مطالبه‌گری، رشادت و حق طلبی است. خضری عملکرد ملا عبدالرحمان مصباح الدیوان اوزی را در زمان ناصرالدین شاه و میرهاشم اوزی را در دوران نصیرخان لاری (آتشپاره) و غیره را یادآور شد و گفت: در زمان استانداری دکتر ایمانیه تعیین مشاور اهل سنت می‌تواند گامی مهم در اجابت حق طلبی و مطالبه‌گری مردم جنوب دانست و ما باید از این موفقیت بهره‌مند شویم.

وی از دکتر هنر به خاطر پذیرفتن این سمت سپاسگزاری کرد و گفت: دکتر هنر و هیات همراه چند بار به شهرستان‌ها برای بررسی مشکلات سفر کرده است که نشان از علاقمندی وی به برطرف شدن مشکلات است.

مدیر مسئول پسین اوز ضمن نقد فرهنگ شفاهی گفت: باید فرهنگ مکتوب برای مطالبات را گسترش داد و در پایان سخنانش اظهار داشت: تاریخ منطقه را نباید به حال خود رها کرد. چون آنچه به ما رسیده است حاصل زحمات نیاکان ماست. بنابراین نباید بی‌خیال باشیم. اگر نامی از اوز و منطقه وجود دارد همه به همت قلم دلسوزان بوده و حفظ تاریخ به عهده ماست و موضوع بنیاد نیکوکاری را مطرح و بر تاسیس آن تاکید کرد.

عبدالعزیز خضری رئیس اسبق دانشگاه آزاد اوز اظهار داشت: صحبت‌های من بیشتر به تحولات و پیشرفت منطقه برمی‌گردد و توسعه و پیشرفت در سایه مدیریت تحول‌خواه صورت می‌پذیرد. وی تاریخچه تاسیس پلیس۱۰+ را در خنج، گراش و جویم بررسی کرد و اظهار داشت: مشاور استاندار باید به مدیریت تحول‌خواه و فعال در شهرستان توجه کند.

عبدالقادر فقیهی که نشست به خاطر وی برپا شده بود طی سخنانی کوتاه گفت: با افتخار به دکتر ناصر هنر تبریک مجدد می‌گویم. پیوسته مردم شهرستان اوز قدرشناس خدمتگزاران واقعی بوده‌اند و هر کجا بدانند خدمتگزاری صادقانه خدمت می‌کند حتماً او را یاری می‌دهند. وی از سخنان احمد خضری تمجید و گفت: سابقه اوز در جنوب پیوسته پاک و روشن بوده است. فقیهی برای همکاری با مردم، مسئولان و گروه‌های فعال اجتماعی اعلام آمادگی کرد.

 دکتر ناصر هنر مشاور استاندار فارس از به وجود آمدن شرایط برای برگزاری این نشست اظهار رضایت کرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی اهل سنت جنوب فارس احترام و حضور مردم و مسئولان در صحنه است. من در استان به ویژه جنوب فارس پزشکی بوده ام که توانسته‌ام رضایت مردم را جلب کنم. الان سعی می‌کنم که اگر کار پزشکی من کمتر شده در مسئولیت‌های اجتماعی آن را جبران نمایم. در مدت ۸ ماه مسئولیت توانسته‌ام چند بار به شهرستان‌های مختلف مراجعه کنم و خوشبختانه با تعامل و همکاری مردم و مسئولان شبکه بهداشت خنج تابع شیراز شد و مجوز کلنگ ساختمان جدید بیمارستان خنج با کد قبلی اخذ گردید. درباره بیمارستان‌های امیدوار و راهپیمای شهر اوز چند جلسه با استاندار داشته‌ام. به طور کلی برای یک شهرستان با جمعیت محدود بیش از یک کد صادر نمی‌شود. از جناب فقیهی درخواست می‌شود با خیران هر دو بیمارستان صحبت شود و تا پایان ساخت بیمارستان راهپیما به طور کلی بیمارستان امیدوار فعال است و پس از آن به صورت کلینیک اداره می‌شود. باید هر دو بیمارستان هیات امنای مشترک داشته باشند و با همدلی و وحدت اقدام شود. تاسیس نمایندگی ثبت اسناد در حال حاضر راه برون رفت از معضل است. استاندار می‌گوید: بین صفر تا ۱۰۰ ما باید ۵۰ را که نمایندگی است قبول کنیم. در این موقع آقای فقیهی اعلام کرد چنانچه خیرین بیمارستان به توافق نرسند چه باید کرد؟ که مشاور استاندار پاسخ داد: قانون تکلیف را مشخص می‌کند. مانند خنج که بیمارستان قدیم به خوابگاه تبدیل می‌شود و بیمارستان امیدوار به کلینیک پزشکی.

حاج محمد هنر، پیشکسوت فعال اجتماعی و مدیر هتل تالار شیراز که دعوت کننده اصلی بود گفت: در مرحله اول باید وحدت و همدلی باشد. ما در بخش بیدشهر برای ورود آب خلیج فارس به نتیجه رسیده‌ایم. وی خدمات دکتر هنر را ستود و گفت: ظرف ۵ سال حدود ۱۰ هزار مریض در مسجد اهل سنت شیراز به طور رایگان ویزیت و درمان شده‌اند.

ناصر خضری درباره محور اوز شرفویه صحبت کرد و گفت: دولت وارد جریان شده و امیدواریم این مسیر کددار شود.

در پایان نشست محمد امین صباغی زاده اظهار داشت: خیرین برای کارهای خیر پول حواله می‌کنند اما اداره مالیات ایراد دارد و بر آنها مالیات می‌گذارد که باید بررسی شود.

«نتیجه نشست»

۱-ابتدا مشکل بیمارستان‌های امیدوار و راه پیما از طریق همدلی، نشست توسط خیرین به ویژه آقای فقیهی حل و فصل شود در غیر این صورت طبق نظر مقامات استانی و کشوری، بیمارستان راهپیما که استاندارد است ساخته و به اتمام برسد و به عنوان بیمارستان اصلی معرفی و بیمارستان امیدوار به عنوان کلینیک شبانه روزی به کار ادامه خواهد داد.

۲- جاده مربط طبق نظر مقامات به اتمام خواهد رسید و هیئت امنا با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان جلسه‌ای برگزار تا ماشین آلات در اختیار هیئت امنا قرار دهد.

 ۳- بنیاد نیکوکاری ایده بسیار خوب است که مقرر شد از سوی احمد خضری و عبدالقادر فقیهی اقدام و دکتر هنر آن را در استان پیگیری کند.

 ۴- نمایندگی ثبت اسناد چنانچه دارای چارت سازمانی باشد مورد قبول است و تاسیس گردد.

 ۵- در مورد مالیات از پول خیرین که به حساب عاملان واریز می‌شود بحت و مقرر شد پیگیری گردد.

 ۶- بیمار سرای شیراز توسط خیرین ساخته خواهد شد و زمین آن هم خریداری شده است.

۷- توسعه بخش مراقبت کودکان بیمارستان نمازی شیراز توسط خیرین جنوب انجام و عبدالقادر فقیهی ۱۵ میلیارد ریال اهدا نمود.

۸- آب آشامیدنی بخش بیدشهر و بخش مرکزی (کهنه و توحید) از خلیج فارس انجام می‌شود و جز مصوبه سفر استاندار محسوب گردید.

۹- وحدت و همدلی اهالی در راس امور قرار گیرد.

۱۰- جلسه که از ساعت ۱۳ آغاز شده بود در ساعت ۱۴:۳۰ پایان یافت.

حضار به میزبانی حاج محمدهنر نهار را در رستوران هتل تالار صرف کردند.

در این نشست عبدالقادر فقیهی، احمد، عبدالعزیز، ناصر و محمدربیع خضری، محمدامین صباغی زاده از اوز و مجید جعفری به عنوان میهمان و عبدالغفار خضری، ایمان خضری، حاج محمدرضی فدائی، فرج الله سلیمی، عبداله سلیمی، عبدالخالق دانیالی، منصور هنر، مجید هنر و دکتر ناصر هنر به عنوان میزبان از شیراز شرکت داشتند.

اقدام و ابتکار دعوت به عهده حاج محمد هنر بوده است.


2 دیدگاه

  1. فرمانداری. و مشاور. استاندار. دکتر. هنر. توجه. فرمایند

    درطی. یکسال اخیر در بیشتر شهرستان های جدید. نهاد ثبت. اسناد واملاک بصورت. نمایندگی. ثبت. اسناد. دایر. شده. است مانند شهرستانهای. هرند وچادگان (اصفهان) شهرستانهای. مهرستان وکنارک (بلوچستان) سرواباد. (کردستان) شهرستان. لالی (خوزستان) شهرستان. سشتمد وخسف. ودرمیان(خراسان) وبخشهای. آب پخش. بوشهر. وبخش. صفادشت. (تهران) و…… بنابراین در شهرستان. اوز هم لازم. است که. نمایندگی. ثبت. اسناد. واملاک هرچه زودتر. تاسیس شود. وپس. از آن میشود پیگیر ی کرد وانرا به اداره. ارتقا. داد ودرشرایط. فعلی. این. تنها. راه. ممکن. است. با تشکر. از. دلسوزان و همشهریان. عزیز

  2. شورای شهر. اوز و. همه. اهالی. وحدت. توسعه. اوز ملاحظه کنند.

    اکنون که آقای. استاندارفارس وریس کل. ثبت. اسناد. کشور. آقای. دکتر. بابایی موافقت کردند که در شهرستان. اوز. نمایندگی. ثبت. اسناد. دایر. شود. باید هرچه. زودتر. اقدام. کرد. وبا مشخص کردن یک قطعه زمین. دولتی. برای. آنجا زمینه. ارتقا. آنرا. فراهم. نماییم. اینشالله

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد