شورای مسکن و مشکلات حل نشده مسکن ملی اوز

*احمد خضری: اخیراً مطلبی تحت عنوان « رویای کابوس شده مسکن ملی» به قلم محمدصادق قاسمی در پایگاه خبری پیام دانش منتشر شده که نویسنده سرگذشت مسکن اقدام ملی را در شهرستان اوز به طور مختصر و مفید شرح داده است که در این مقال نیازی به توضیح بیشتر در این مورد نمی باشد.

اما آنچه می تواند مشکل متقاضیان مسکن ملی را حل کند اعلام مشکلات و راه های حل مسئله است. پسین اوز بنا به رسالت خویش در تاریخ ۱۸ اردیبهشت با مهندس امین کوه پیما به صحبت نشست و حاصل گفتگو چنین است:

۱-در مورخه ۱۶ اردیبهشت نشستی با گروهی از متقاضیان فاز ۲ تشکیل و مسائل به طور کامل تبین شد.

۲- در روز یک شنبه ۱۷ اردیبهشت نشست شورای مسکن در فرمانداری تشکیل شد و مشکل عمده فاز دو در عدم آماده سازی زمین برای ساخت و ساز اعلام گردید. در این رابطه بنیاد مسکن اوز نامه نگاری و درخواست نموده تا مردم از بلاتکلیفی بدر آیند.

پیشنهاد شد که شهرداری نسبت به آماده سازی زمین اقدام کند.

۳- موضوع آماده سازی زمین توسط شهرداری مطرح شد که با مخالفت شهرداری مواجه گردید و شهردار اعلام کرد: خاک زمین های فاز ۲ بسیار محکم و به ماشین آلات آسیب می رساند اما در مورد فاز ۳ حاضر به همکاری و آماده سازی زمین می باشد.

۴- موضوع آماده سازی هم اکنون یکی از مشکل بزرگ فاز ۲ است که می طلبد اداره راه و شهرسازی به لحاظ نقشه اجرائی با هماهنگی پیمانکار انجام دهند.

 ۵- خلاصه اینکه باید در نشست شورای مسکن ملی این موضوع مشخص تا مردم تعیین تکلیف شوند. که آماده سازی به عهده چه نهادی است؟ : الف) شهرداری ب) بنیاد مسکن ج) راه و شهرسازی د)پیمانکار؟

۶- موضوع بعدی بحث پیمانکاری آقای مولوی در فاز دو است ایشان تا کنون به بنیاد مراجعه نکرده است ولی از طریق آقای حیدری اقدامات لازم انجام شد. بدیهی است آقای مولوی از افراد زحمتکش بوده و برای شهر و شهرستان و حل مشکل متقاضیان با ما همکاری خواهد کرد و ان شاءالله با مبلغ ۷۳۰ توافق خواهند کرد.

۷- رئیس بنیاد مسکن از همکاری و صبوری متقاضیان سپاسگزاری کرد.

۸- رئیس بنیاد مسکن مشکل جدید را جمع آوری کارگران اتباع بیگانه در فاز های ۱ و ۲ اعلام کرد و گفت: این موضوع باعث گردیده تا کارها فعلاً متوقف شود. ظاهراً حدود ۳۰ نفر جمع آوری شده اند. امید است این مشکل برطرف تا کارها پیش برود.

تا اینجا سخنان مهندس امین کوه پیما رئیس بنیاد مسکن شهرستان اوز را منعکس ساختیم. اما چه باید کرد؟

۱- به دلیل اهمیت موضوع هر هفته شورای مسکن در فرمانداری تشکیل می شود. در این جلسه اعضاء باید بر روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع و تدابیر زیرساختی با جدیت بیشتری توسط راه و شهرسازی بنیاد مسکن و شهرداری انجام گیرد.

۲- همه معتقدند که ساخت مسکن در اولویت دولت است. بنابراین همه باید بسیج شوند تا این طرح از روند کنونی بیرون آید هنوز عده ای از متقتضیان قرار داد عرصه را امضاء نکرده اند چون میزان اجاره زمین زیاد کارشناسی شده و احتیاج به تجدید نظر دارد.

۳- متقاضیان مسکن ملی از رئیس شورای مسکن (فرماندار) تقاضا دارند در این موارد دستورات لازم صادر تا طرح بیش از این به عهده تعویق قرار نگیرد.

* مدیر مسئول


3 دیدگاه

  1. تقاضا از ریس بنیاد مسکن. اوز

    از ریس بنیاد مسکن فعلی اوز. انتظار. است که همانند ریس قبلی فعال. ودر رسانه ها. اطلاع رسانی. نمایند تا متقاضیان. در جریان امور. باشند

  2. احسنت که به مشکلات متقاضیان اهمیت داده وبا صحبت با رئیس بنیاد فهمیدیم که چه مشکلی وجود دارد متشکریم از چاپ مطلب

  3. به تاخیر افتادن ساخت وساز مسکن ملی نیز مانند مسکن مهربه نفع سرمایه دار است! زیرا ثبت نام کنندگانی که واجدشرایط هستندانصراف می دهند و امتیازشان به سرمایه داران فروخته می شود تابعدازساخت بتواننداجاره داده ویا بفروشند وبراندوخته هاشون افزوده گردد!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد