مدیر کل فرهنگ و ارشاد در جمع هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه اوز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به اتفاق معاون هنری و سینمایی و مسئول امور شهرستان‌های این اداره کل و فرماندار اوز و معاون فرماندار با هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه‌های شهرستان اوز در اوز به گفتگو نشستند.

 به گزارش پسین اوز در شامگاه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، معاون امور هنری و سینمایی و مسئول امور شهرستان‌های این اداره کل و فرماندار شهرستان اوز و معاون فرماندار در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز (خیریه عبدالقادر فقیهی) در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی حضور یافته و مسائل و مشکلات موجود را بررسی کردند.

 فروغ هاشمی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ضمن خوش آمدگویی به حضار به ویژه مهمانان گفت: شهرستان اوز از نظر فرهنگ، ادب، هنر و رسانه در استان سرآمد و عملکرد انجمن‌های مختلف و خانه مطبوعات نشانگر این ادعا است. وی از حضار خواست ضمن معرفی خویش مشکلات و درخواست‌ها را بیان کنند که در ادامه بهرام رفیعی، میرهاشم ریاحی و یونس موذنی از انجمن ادبی تائب، ضمن قرائت سروده‌های خویش از اداره کل درخواست حمایت مالی و معنوی کردند.

 احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اوز به معرفی اعضای خانه مطبوعات پرداخت و فعالیت این خانه را در زمینه آموزشی و رفاهی برشمرد و تاریخچه مطبوعات را در اوز مرور کرد وی رسانه‌های چاپی در اوز را معرفی و تقاضای زمین برای خانه مطبوعات در سایت اداری و کمک مادی برای تشکیل کلاس‌های آموزشی و سخنرانی بزرگان رسانه کشور را کرد.

 

عبدالعزیز خضری در مورد تمدید مجوز سینمای دانشگاه آزاد و ابراهیم احمدی در مورد مشکلات مالی رسانه‌های مجازی و چاپی صحبت کردند.

سید مرتضی هاشمی، علیرضا خادم پور و به آذین کرامتی در مورد مظلومیت تئاتر و عدم وجود تالار پلاتو، نازنین حبیبی در مورد انجمن هنرهای تجسمی، فاطمه رضایی در مورد انجمن هنرهای سنتی، محمد خضری در مورد انجمن عکاسان، ساسان پیرزاد در مورد اقدامات عبدالقادر فقیهی در امور فرهنگی، محمدرسول رفعتی در مورد پایتخت کتاب به نمایندگی از اعضای انجمن‌های مربوط صحبت نمودند.

حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: مقام عالی وزارت پیوسته از اوز به عنوان شهر فرهنگی یاد می‌کنند. وی ظرفیت شهرستان را عالی توصیف کرد و گفت ما شب شعر را حمایت مالی می‌کنیم و برگزاری بزرگداشت مفاخر یکی از سرفصل‌های ماست. تشکیل کلاس‌های آموزشی و هزینه سخنرانان را پرداخت می‌کنیم. برای اینکه به تئاتر اهمیت داده شود باید در جشنواره‌های استان شرکت تا دیده شوید.

 سید عبدالرسول موسوی نژادیان معاون امور هنری و سینمایی اظهار داشت: مشکل سینمای اوز را با رایزنی با آتش نشانی و حل شیب سالن و پرده در شرف حل شدن است. رسانه‌ها باید خود اظهاری کرده و رتبه بگیرند. در ادامه مسائل مربوط به انجمن‌ها و یادداشت‌ها به طور مختصر پاسخ داده شد.

عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان ها نیز درباره مطالبات فعالان فرهنگی اوز صحبت کرد.

مدیر کل در ادامه گفت: با تشکر از فرماندار و خانم هاشمی سعی در تسریع و ساخت سالن چند منظوره خواهیم کرد.

محمد محمدی فرماندار ضمن تقدیر از خانم هاشمی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد گفت: در کمیته برنامه‌ریزی مبلغ زیادی برای ساخت سالن اختصاص یافته که در استان کم نظیر است. وی درخواست تکمیل پرسنل اداره را داد که مدیرکل قول مساعد داد.

فرماندار در پایان گفت: اجلاسیه شهدای اهل سنت فارس در اوز برگزار می‌شود که نشان از وجود ظرفیت والای فرهنگی اوز است.

در پایان هدیه‌ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد به محمد رسول رفعتی رئیس اجرایی پایتخت کتاب و ساسان پیرزاد نماینده عبدالقادر فقیهی در ساخت اداره ارشاد و حامی مالی پایتخت کتاب اهدا شد و پس از بازدید از موزه مردم شناسی مدیر کل و همراهان با امام جمعه دیدار و به صرف شام پرداختند.


2 دیدگاه

  1. محمد عقیل رزم آهنگ کوره ای مقیم شیراز

    سلام سخنی به مدیران و دست‌اندرکاران و اصحاب رسانه شهر اوز. در تیتر فوق مکتوب شده اصحاب رسانه اوز که بحق صحیح است اما ادعای رسان شهرستان بنظرم جایی ندارد زیرا شهرستان اوز شامل شهر کوره و خود اوز و دهستان های دیگر است مدت ها ست که انتشارات اوز دنبال می کنم ولی خبر و گزارش از بخش بیدشهر و مخصوصا شهر کوره نمی بینم ایا عمدی در کار است یا خبرنگار در ان منطقه ندارید؟

  2. بالاخره مدیرکل به اوز چه داد ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد