نشست به مناست روز فرهنگ عمومی در اوز برگزار شد

حمیرا نامدار: نشست شورای فرهنگ عمومی شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ به مناسب روز فرهنگ عمومی در تالار فرمانداری با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش پسین اوز، برنامه های هفته فرهنگ عمومی، هفته کتاب و کتابخوانی و روز جهانی علم در خدمت صلح  و توسعه اعلام شد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز روز فرهنگ عمومی را به فرهنگ دوستان و مسئولین فرهنگی تبریک  گفت و از دست اندرکاران برگزاری روز دانش آموز و نمایشگاهی از نقاشی های دانش آموزان که در ۱۳آبان تشکیل شده بود تشکر کرد.

 وی در ادامه گفت:  برنامه های فرهنگ عمومی و هفته کتاب و کتابخوانی و مناسب روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در نقشه فرهنگی فارس داریم. شورای فرهنگی برنامه های هفته وحدت، هفته دفاع مقدس و تدوین کتاب شهدا به خوبی انجام داده است. برنامه های ویژه دانش آموزی همچون جنگ شادی در مدارس و جشنواره اختتامیه حافظ خوانی و برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های این مناسبت ها را اعلام کرد.

حجت الاسلام احمد عدالتی روحانی اوز و حجت الاسلام مجتبی صادقی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در مورد نظام خانواده و جایگاه زنان، جنگ فرهنگی و … سخن گفتند.

مجتبی مجردی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه اوز خواستار توجه بیشتر ادارات به کتابخوانی و دایر شدن یک کتابخانه در هر اداره شد.

فوزیه زارع رئیس کتابخانه های اوز گفت: هفته کتاب از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با شعار «ما همانیم که می خوانیم» آغاز، هفته کتاب هر روز به یک سرفصل اختصاص داده شده که عناوین‌ این‌سرفصل‌ها به این‌ترتیب است:

روز اول: کتاب، دانش آموز، آینده، روز دوم: کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه، روز سوم: کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش بنیان، روز چهارم: کتاب، کتابخوانی و کتابدار، روز پنجم: کتاب، رسانه و زبان فارسی، روز ششم: ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر، روز هفتم: کتاب، ورزش و جوانمردی می باشد.

در هفته کتاب برنامه هایی توسط کتابخانه ها شامل: زنگ کتاب، رونمای از چند کتاب، نشست با نویسندگان بومی، طرح هر مدرسه یک کتابدار، سفیر کتاب، نشست کتابخوان ها، بازدید مدارس و موزه همراه با برنامه های مختلف، تجلیل از برگزیدگان کتابدار که فریناز تورانی، معصومه هرمی و فاطمه منظریان به کشوری نیز راه پیدا کرده اند برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.  

محمدرسول رفعتی دبیر پایتخت کتاب گفت: پایتخت کتاب نیز در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های همچون رونمایی از کتاب فاروق ضیایی و نشست تخصصی با نویسنده کتاب گلازنگی و برنامه های دیگر نیز دارد.

 پیروز هاشم پور رئیس اداره ورزش و جوانان و انسیه گلابی بخشدار مرکزی، علی اصغر رضایی مدیر آموزش و پرورش در مورد کتاب و کتابخوانی، و ارزش کتاب و فرهنگ همکاری ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در این هفته سخن گفتند.  

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز عنوان داشت: مردم انقلابی تر از گذشته در مراسمات حضور پیدا کرده اند. جلسات فرهنگ عمومی طبق توصیه استانداری مرتب باید برگزار شود.

محمدی در ادامه گفت: گرامی داشت فرهنگ عمومی، فرهنگ در برگیرنده آداب و سنن، دین، مذهب و نوع نگاه به زندگی است. نیاز است سنت ها و فرهنگ های که گذشته داشته ایم وکمرنگ شده اند را احیاء کنیم. درخصوص ازدواج های آسان، صله رحم، تقید به دین و… دنبال کنیم و بعضی از آیین ها نیاز به بازنگری و کارشناسی دارد. در هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوانی و عضویت در کتابخانه ها و معرفی کتاب توسط معلمان برای دانش آموزان داشته باشیم.  هر برنامه و موضوعاتی در مورد فرهنگ باشد باید در جلسه فرهنگ عمومی مطرح شود.

در پایان از چهار نفر از اعضای شورای فرهنگ عمومی: جعفر راستگو، هدایت اله نامی، فریبا صالحی و پروانه پدارم که در حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی بیشترین فعالت و شرکت در جلسات داشته اند تقدیر و تشکر شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد