نماینده مجلس اقدام کرد: اخذ مجوز ۵ کارخانه برای ۴ شهرستان جنوبی

نماینده مجلس اقدام کرد: اخذ مجوز ۵ کارخانه برای ۴ شهرستان جنوبی

به گزارش پسین اوز، و به نقل از دفتر نماینده مردم در مجلس در شهرستان اوز با پیگیری های دکتر حسین زاده مجوز ایجاد ۵ طرح صنعتی بزرگ در حوزه انتخابیه (شهرستان های: لارستان،گراش، اوز و خنج) اخذ شده است. حسین زاده می گوید: کلید پیشرفت ایران منوط به ایجاد تولید است. بهترین مسیر تولید برای توسعه و پیشرفت ۴ شهرستان جنوبی استان فارس توسعه انرژی محور است که با تلاش و پیگیری مجوز تاسیس و ساخت ۵ طرح صنعتی اخذ شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می افزاید: صنایع پایین دست پتروشیمی فرصت بسیار خوبی برای توسعه مناطق است. وی اعلام کرد مجوز ساخت: ۱-کارخانه تولید سیمان ۲-کارخانه تولید قیر و گازوئیل و نفتا ۳-کارخانه تبدیل متانول به پروپیلن و پلی پروپیلن ۴-کارخانه تولید گرانول (pvc) و روغن  (Dop) 5-کارخانه تولید فتالیک ایندرید و ترکیبات سنگین از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مزایای ساخت و تاسیس این کارخانه های تولیدی گفت: امید است سرمایه گذاران منطقه از این طرح ها استقبال کرده که علاوه بر تولید اشتغال، نیروهای بومی، باعث ترقی و آبادانی نیز خواهد شد. وی با تاکید براین که بنده و مسئولان دفاتر در شهرستان ها و بخش ها آماده هر نوع همکاری و رفع مشکل هستند.

مشخصات و مزایای کارخانه ها را به شرح زیر بیان کرد:

 ۱-کارخانه تولید قیر، گازوئیل و نفتا یکساله ساخته می شود. موجب اشتغال ۱۴۰ نفر را فراهم می سازد بازار مصرف در داخل و خارج دارد.

۲-کارخانه سیمان طی مدت ۱۴ ماه ساخته می شود و نیازمندی های شهرستان های: لامرد، بندرعباس، قیروکارزین، فیروزآباد، لارستان، گراش، اوز و خنج را تامین می کند.

۳-کارخانه تولید (pvc) و(Dop) بازار مصرف داخل و خارج بویژه در عراق ترکیه، پاکستان و چین دارد.

۴-کارخانه تبدیل متانول به پروپیلن و پلی پروپیلن که مواد آن از عسلویه تامین می شود بازار مصرف داخل و خارج دارد.

۵-کارخانه تولید فتالیک انیدرید و ترکیبات سنگین که مواد آن از عسلویه تامین شده بازار مصرف آن در صنایع داخلی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد