هشدار پلیس اوز درخصوص پیشگیری از سرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان اوز در خصوص راههای پیشگیری از سرقت در شهرستان اوز اظهار داشت: با توجه به این که در سال جاری ۵ مورد سرقت احشام در سطح شهرستان اوز رخ داده و به حمداله با هوشیاری مامورین و اقدامات پلیسی همه موارد سرقت احشام کشف شده است. با بررسی میدانی مشحص شد موارد ذیل در سرقت احشام نقش داشته که علت اصلی سرقت احشام در شهرستان اوز بی توجهی دامداران عزیز به توصیه های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه مانند: پلیس محله، دوربین مداربسته، نگهبان و سیستم ایمنی مناسب است. لذا رعایت نکات ذیل نقش موثری در این خصوص دارد.

۱-از استقرار محل نگهداری دام و چراندن دام در کنار جاده که در معرض دید عموم قرار می گیرد خودداری کنید، که زمینه افزایش سرقت را فراهم می آورد و چوپان گله یا نگهبان دامداری را حتما به گوشی موبایل مجهز نمایید تا بتوانند موارد مشکوک را سریعا به مالک یا پلیس گزارش دهند و آموزش های لازم تماس با ۱۱۰ را به نگهبانی یا چوپان داده شود.

۲-دامداران در طول شبانه روز حداقل یک بار به احشام خود سرکشی نمایند و از تعداد احشام، هوشیاری نگهبان و چوپان گله اطمینان حاصل نمایید.

۳-از دادن اطلاعات تعداد گوسفندان، محل نگهداری، اسامی نگهبان و چوپان گله به افراد ناشناس در کوچه و بازار خودداری نمایید.

۴-هنگام نگهبانی از دامداری و چراندن دام از گرفتن آب میوه، آب، غذا از خودروهای عبوری و افراد ناشناس موکدا خودداری شود که بعضا آغشته به مواد بیهوشی می باشد و قصد سرقت دارند.

۵-سعی شود دامداری ها به صورت تمرکزی باشد و شبانه روز به صورت شیفتی توسط مالکین سرکشی و هوشیاری چوپان و نگهبان دامداری ها را بررسی نمایند و در حدامکان از تجهیزات سیم خاردار، دیوارکشی استاندارد، نصب دوربین مدار بسته، روشنایی محوطه استفاده شود.

۶-درخصوص خریداران کود گوسفند، فروشندگان علوفه که با خودرو و وانت های عبوری به محل نگهداری احشام مراجعه می نمایند نهایت دقت و هوشیاری داشته باشید و به افراد غریبه اطمینان نکنید.

۷-از تفریحات به صورت مجردی و پاتوق قرار گرفتن محل نگهداری احشام خودداری کنید که اکثر سرقت ها بعضا آشنایی با محل سرقت از همان طریق داشته اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد