پرواز از سیبری به هیرم برای زمستان‌گذرانی

حدود ۴ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی برای زمستان‌گذرانی به تالاب هیرم شهرستان اوز آمده اند. این مطلب را رئیس اداره محیط زیست شهرستان لارستان در گفتگوی اختصاصی با پسین اوز اعلام کرد و گفت: حضور این پرندگان مهاجر به زیبای طبیعت و گردشگری منطقه کمک می کند. جاده مجاور تالاب و حضور بعضی از مردم و عشایر ساکن آن منطقه تهدیدی برای این پرندگان زیبا است.


خدانظر انصاری با بیان اینکه قانون گذار برای شکار غیرمجاز تنبیهات لازم را مقرر داشته است اظهار داشت: برای شکار پرندگان از یک میلیون تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی درنظر گرفته شده است. انصاری تالاب هیرم واقع در دهستان قلات بخش بیدشهر شهرستان اوز را یکی از تالاب‌های مشهور استان ذکر کرد و گفت: این تالاب در بدترین شرایط و آب و هوایی و خشکسالی به دلیل داشتن سرچشمه، خشک نمی شود و معمولاً عمق تالاب از ۳ متر تا ۲۰ سانتی متر بوده و آب آن بسیار شور و مصرف آشامیدنی حیوانات و کشاورزی نیست. رئیس اداره محیط زیست شهرستان لارستان با تاکید بر اینکه چنانچه میزان بارندگی در منطقه حدود ۲۰۰ میلی متر باشد همه تالاب که حدود ۴ هزار هکتار مساحت دارد آبگیری کامل می‌شود. ولی امسال به دلیل کاهش میزان بارش کمتر از ۲ هزار هکتار آن آبگیری شده است.
رئیس اداره محیط زیست لارستان در ادامه گفت: به زودی سرشماری پرندگان مهاجر در تالاب‌ هیرم اوز انجام می‌شود و از دوستداران محیط زیست تقاضای همکاری برای حفظ محیط زیست کرد. وی در پایان اظهار داشت: امور محیط زیست شهرستان های لارستان و اوز به عهده این اداره است و افزود: پرندگان زیبای مهاجر شامل درنا خاکستری، پلیکان، انواع مرغابی، حواصیل، اگرت، فلامینگو، کفچه نوک و غیره هستند که به تالاب هیرم هر ساله زیبایی خاصی بخشیده و باعث جذب گردشگران می‌شود.


1 دیدگاه

  1. با تشکر از اطلاع رسانی شما لازم است جهت استقلال محیط زیست شهرستان اوز مسولین اوز برای تاسیس اداره محیط زیست شهرستان اوز. اقدام. نمایند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد