اتمام مراحل مطالعات تونل شهیده باختر بیگلری در محور لار – بستک

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان ، مهندس محمدرضا باقرى فرد مدیرکل راه و شهرسازى لارستان از تکمیل مطالعات تونل جدید در حوزه استحفاظى این اداره کل واقع در محور لار – بستک خبر داد.

باقرى فرد اظهار داشت: باتوجه به تکمیل فازهاى مختلف جهت دوبانده شدن محور لار – بستک و نیز استراتژیک بودن این جاده از جهات مختلف و فرا منطقه اى بودن در فاز اول ٣ کیلومتر از سمت خروجی شهر خور بهسازی شد و در فاز دوم عملیات ١۶/۵ کیلومتر دیگر تا روستای هرمود نیز در حال انجام است.

باقری فرد با اشاره بر اینکه: هرگونه اقدام در حوزه حمل و نقل در این محور  به خوبى مى تواند دسترسى لارستان را به بنادر آفتاب ، چارک ، لنگه و جزیره کیش را توسعه دهد و بدین شکل زمینه سازى تحولات تجارى، خدماتى و فرهنگى را هموار کند، افزود: در فاز سوم و در جهت حذف گردنه ی پاسخند و تسهیل در عبور و مرور،  واریانت های مختلفی در این مقطع مطالعه و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود : در پایان پس از جلسات کارشناسی و بازدید میدانی از محور فوق مصوب گردید تونل با طول ۴٣٠ متر احداث و راهسازی طرفین آن به طول ٣٢٠٠ متر به عنوان گزینه بهینه در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازى لارستان در پایان خاطر نشان کرد: در بخش نامگذارى از  این تونل مؤثر، نام شهیده باختر بیگلری  براى این تونل در نظر گرفته شد که این بانوى مبارز به گفته بسیاری، شجاعانه در کنار همسرش جنگید و نقش مهمی در قیام عشایر لر و نفر داشته است و در تیر ماه ۴٣ در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) بود که لارستان نخستین شهید زن انقلاب اسلامی را به این نهضت تقدیم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد