سهم شهرستان اوز از سفر رئیس جمهور به فارس چه بود؟

*احمد خضری: در آخرین نشست هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز، مقرر شد که رسانه های شهرستان درباره نتیجه دور دوم سفر استانی دولت به فارس و سهم مردم شهرستان اوز مطلبی بنویسند که پسین اوز بر حسب وظیفه مطلب زیر را تقدیم می کند.

در این رابطه ابتدا به سخنان رئیس جمهور توجه کنیم که گفت: «سفرهای استانی یکی از موقعیت های پرداختن به کم و کاستی ها و همچنین فرصتی برای توسعه و پیشبرد طرح های خرد و کلان در استان هاست. وی می افزاید که دوست داشتم به ۳۷ شهرستان استان سفر کنم اما وقت کم و تعداد زیاد شهرستان ها مانع از این موضوع شد. اما نمایندگان من در همه شهرستان ها حضور یافته و مسائل و مشکلات را بررسی می کنند.» معاون اجرائی رئیس جمهور هم گفت: دستاورد سفر دور دوم دولت سیزدهم شامل ۱۱۴ مصوبه در حوزه های مختلف با هزینه ای افزون بر ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است. محسن منصوری اضافه کرد که ساخت بیمارستان های شهرهای رستم و فسا افتتاح، آزادراه شیراز اصفهان، ۵۰ کیلومتر محور لار جهرم، بزرگراه نی ریز-قطرویه و تکمیل آبرسانی به شهرهای ارسنجان، قیروکارزین، اتمام عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۶ شهر و ۴۴۰ واحد صنعتی و تکمیل ۲۵۰ طرح مختلف از جمله اقدامات دولت در استان فارس بوده است.

«نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان ها»

پس از مروری خلاصه به اقدامات دستاوردهای سفر دوم استانی دولت به استان فارس می طلبد که به بررسی موضوع در شهرستان اوز بپردازیم.:

۱-کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح مجتمع ورزشی خیرساز کوره به شهرستان آمد و از قول پیروز هاشم پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اوز قرار است نمایندگی ورزش و جوانان به اداره ارتقاء یافته و تشکیلات سازمانی برای اداره ورزش و جوانان تعریف و نمایندگی آن در بخش بیدشهر هم تاسیس شود. اما به طور رسمی این موضوع در جائی منعکس نشده است.

۲- در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان فارس برای بررسی مشکلات و نیازمندی های شهرستان اوز بهرام عین الهی وزیر بهداشت و درمان به عنوان نماینده رئیس جمهور در دانشکده بهداشت حضور یافت و در مدت کمتر از ۲۰ دقیقه آنجا را ترک کرد. اینجانب به عنوان مدیرمسئول پسین و شهروند اوز به وی اعتراض کردم و با حمایت نماینده مجلس، خودرو به عقب برگشت و شیشه را پائین کشید و گفت: بفرما. در جواب گفتم: شما نماینده رئیس جمهور هستید و مردم اینجا از صبح تا حالا معطل که نیازمندی ها را مطرح سازند ولی بدون توجه به آنان اینجا را ترک می کنید. در پاسخ گفت: برای این موضوع جلسه ای در خنج تشکیل و تشریف بیاورید آنجا و مسائل را بگوئید. باز اعتراض کردم که الان اینجا حضور دارید و مدت کمی وقت بگذارید تا مردم مسائلشان مطرح کنند. در جواب گفت: برنامه ریزی برای خنج شده. ان شاءالله در سفرهای بعدی خدمت مردم اوز می رسم. شیشه بالا کشیده شده و رفتند. البته در شیراز در مصاحبه ای گفت: که مهمترین مشکل اوز دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان است که به آنان داده می شود که تا به امروز که این مقاله نوشته می شود این دستگاه به بیمارستان نرسیده است.

۳- حجت الله عبدالملکی وزیر مشاور و دبیر مناطق آزاد تجاری برای بررسی مشکلات و درخواست های مردم شهرستان اوز در دور دوم سفر دولت به فارس در مورخه پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در اوز حضور یافت.

ابتدا در شورای اداری و سپس در جمع نخبگان و فعالان اجتماعی شرکت و با هماهنگی فرمانداری چند تن از نمایندگان مردم درخواست ها را در حوزه های راه، بهداشت و درمان، فرهنگ، زلزله، ورزش، آب، تقسیمات کشوری، سرمایه گذاری و تجارت و غیره مطرح کردند. که عبدالملکی اظهار داشت هیچ درخواست و تقاضائی بدون توجه نمی ماند  همه را جمع بندی و به مقامات فرادستی ارائه می گردد. علاوه بر آن نماینده رئیس جمهور با چند تن از مردم نیز ملاقات خصوصی داشت. در مجموع و در مقایسه با نماینده دور قبل، عملکرد عبدالملکی مثبت و امید است نتیجه داشته باشد.

دستاورد چه بود؟

برای شهرستان اوز مصوبه یا اعتباری به طور رسمی اعلام نشده است. حسین زاده نماینده مردم در مجلس مصوبات سفر رئیس جمهور را برای جنوب استان فارس اعلام کرد که در ۳۰ مهر ۱۴۰۲ در سایت پسین اوز و در آخرین نشریه پسین اوز انتشار یافت. البته هر چه مطالعه شود از تصویب اعتبار و یا ساخت و ساز برای شهرستان اوز موردی مشاهده نمی شود. مگر اینکه ما از آن بی اطلاع باشیم. بنابراین انتظار داریم مقامات مسئول مانند نماینده مردم در مجلس، استانداری، فرمانداری، شورای شهرستان و یا شوراهای شهر، در این زمینه پاسخ دهند.

*مدیر مسئول پسین اوز

منابع و ماخذ: ۱- خبرگزاری فارس ۲۲/۷/۱۴۰۲ ، ۲- خبرگزاری ایسنا ۲۳/۷/۱۴۰۲ ، ۳- ایرنا ۲۰/۷/۱۴۰۲


5 دیدگاه

  1. شهروند ناراضی از مسئولین

    مسئولین متاسفانه اینطور که معلومه به فکر تاسیس اداره هایی مثل پلیس+۱۰و ثبت اسناد و املاک و پزشک قانونی و و …..نیستند و همچنین برای پیشرفت در درمان باید شبکه درمانی اوز از لارستان جدا شود ولی متاسفانه مسئولین اداره هایی که مهم هستند رو نمیارند و البته تقصیری هم ندارند لاری ها نمیگذارند…..چون اگر اوز مستقل بشود کار و کاسیبیشان مختل و کم میشود و متاسفانه مسئولین ماهم بومی نیستند و بله قربان گو لاری ها هستند و متاسفانه شهرستان اوز مستعمره لارستان هست و لاری ها مارو در استعمار خودش بیرون آورده تا شهرستان اوز پیشرفت نکنه….خدا بزرگه و چوب خداهم صدا نداره…..از ادنین این سایت خوهشمندم این متن رو انتشار دهد…ممنون

  2. شهروند شهرستان اوز

    لطفا درمورد بیمارستان راهپیمای اوز بیشتر مطلب بگذارید و همچنین روند پیگیری ادارات برای ارتقاع یا تاسیس اداره جدید

  3. خسته شدیم از بس برای پلیس+۱۰و بیمارستان رفتیم شهر های همجوار تا وی باید صبر کنیم برای بیمارستان مجهز و پلیس+۱۰و…..

  4. ورزشکار قدیمی. اوز

    لازم. است قول‌های که داده شده. است. مانند. ارتقای. اداره ورزش. وجوانان. توسط. مسولین. وفرمانداری. پیگیری. شود در غیر. اینصورت همه چیز. فراموش. میشود

  5. قابل توجه. فرماندار. شورا. ورسانه ها در اوز

    اخیرا شهرستان های جدید. التاسیس مانند. ششتمد. وکوهسرخ در خراسان. شهرستان هرند. در اصفهان. وشهرستان. جازموریان. در کرمان که همه آنها. بعداز شهرستان. اوز. ارتقا. یافته اند. باتقاضا وملاقات حضوری. مسولان. این مناطق با ریس سازمان ثبت. اسناد. کشور. آقای. دکتر. حسن. بابایی موفق شدند که مجوز. استقرار. اداره ثبت. اسناد. را بگیرند لازم. است. فرمانداری. وشورای شهر. اوز. با هماهنگی. نماینده محترم مجلس همانند این شهرستان ها جلسه ای در تهران. با ریس سازمان ثبت. کشور. داشته باشند. موضوع مهم. وقدیمی استقرار. اداره ثبت. اسناد. اوز. را پیگیری جدی تا حصول. نتیجه. نمایند. قطعا این کار شدنی. خواهد. بود. با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد