مجمع ادوار شورای اسلامی شهر اوز اعلام موجودیت کرد

علی تیرزن در نشست مطبوعاتی «رشا» که با حضور مدیران و کارکنان مسئول پسین و پیام اوز و موزه مردم شناسی در تالار دوم فرمانداری اوز برگزار شده بود گفت: مدیریت شهری همواره در کنار مردم شریف اوز به آرمان های توسعه، ایمان داشته است. بنابراین وظایف نمایندگان منتخب ۵ دوره شوراهای قبلی، باعث شد تا جعفر راستگو رئیس فعلی شورای شهر و شهرستان و نماینده شورای شهرستان در استان فارس پیشنهاد تشکیل مجمع ادوار بدهد که این مهم با دعوت از اعضای شوراهای گذشته انجام شد.

تیرزن افزود: در حال تدوین اساسنامه و ثبت مجمع برای فعالیت های رسمی هستیم.

حمید مرادی عضو شورای چهارم ضمن برشمردن اهداف تشکیل مجمع ادوار گفت: وظایف شورای ادوار مشورتی است و ممکن است در شوراهای قبلی کارهای عقب مانده یا غافل مانده موجود داشته باشد که در مجمع ادوار به آن اشاره و به مسئولان پیشنهاد می کند.

جعفر راستگو اظهار داشت: معمولا دلسوزان جامعه در هر رده و قشری سعی در تشکیل مجامع می کنند مانند مجمع ادوار نمایندگان مجلس و غیره، مجمع ادواری شورای استان در شیراز تشکیل و من به فکر افتادم که این مجمع در اوز تشکیل و خوشبختانه با استقبال گرم اعضای شورای گذشته شهر اوز مواجه شد که از آنان تشکر می شود. راستگو افزود: البته در جلسه شورای اسلامی دوره پنجم نیز مطرح و با سه رای موافق و دو رای مخالف تصویب ولی اجرائی نشد.

رئیس شورای شهرستان اظهار داشت: نمایندگان و اعضاء شوراهای دوره قبل همه افراد آگاه باسواد و توانمند بوده که نباید خدمات و ایده آنان قطع شود و باید از تجربه و علم آنان بهره گیری کرد. راستگو مجمع ادوار شورای اوز را یک اتاق فکر قوی و مناسب دانست.

محمود محبی اظهار داشت: که سخنان همکاران محترم را تایید کرده و استدعا دارم که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت فعال داشته باشند.

قدریه غیاثی از اعضاء مجمع ادوار ضمن اعلام آمادگی و همکاری برای شهر و دیارش گفت: پس از تدوین اساسنامه، سعی در برنامه ریزی کوتاه، میان و بلندمدت داریم.

طیبه نامی نیز هدف از این جلسه را اطلاع رسانی به مردم دانست و گفت: برای پیشبرد شهرمان اوز چاره ای جز تلاش، حرکت و تفکر نداریم. بنابراین هیات مشورتی مجمع ادوار بسیار مناسب و ارزشمند است.

 پس از سخنان اعضاء هیات رئیسه مجمع ادوار، مدیران و نمایندگان رسانه ها پرسش های خویش را مطرح کردند:

*ابراهیم احمدی مدیر اوز امروز و پیام اوز: سه پرسش و دو پیشنهاد ارائه داد:

۱-آیا از همه اعضای شوراهای قبلی دعوت شده است. ۲-ترکیب هیات رئیسه مجمع ادوار را معرفی کنید. ۳-ساز وکار شما برای اقدامات و دستاوردها چیست؟ و پیشنهاد کرد که مصوبه مجمع را مکتوب به ادارات ارائه تا قابل ردیابی باشد. لازم است چشم انداز عمران و پیشرفت شهر اوز را کارشناسانه مدون سازید.

آقایان تیرزن، راستگو مرادی به پرسش های آقای احمدی به شرح زیر پاسخ دادند:

۱-از همه اعضای شوراهای قبلی دعوت شده و حتی در دستور کار شورای پنجم هم بوده است. ولی ۲ نفر مخالف و یکنفر هم اصلا پاسخ نداد که مقرر شد نام افراد ذکر شود که در پاسخ اعلام گردید که آقای فرهاد رحمن زاده و خانم فریبا صالحی مخالف بوده و آقای همایون نامی هم پاسخ نداد.

۲-ترکیب هیات رئیسه به شرح زیر است:

علی تیرزن رئیس، محمد امینی نایب رئیس، نوید خادم پور سخنگو، قدریه غیاثی خزانه دار و طیبه نامی دبیر مجمع برای مدت ۶ ماه فعالیت خواهند کرد.

۳-پیشنهاد داده شده است که در شورای اداری یکی از اعضاء مجمع ادوار شرکت داشته باشد که مورد قبول فرماندار قرار گرفت. موارد مختلف را بحث و نه تنها به شورا و شهرداری بلکه به سایر ادارات نیز پیشنهاد و پیگیری می کنیم.

*حمیرا نامدار از پسین اوز، ضمن تبریک به اعضاء مجمع پیشنهاد داد که بنیاد نیکوکاری هاشمی لار را مورد الگو قرار دهید که بسیار جالب و ارزنده است.

*فاطمه رضائی از پایگاه خبری موزه مردم شناسی: ۱-آیا ارشادات و مصوبات مجمع فقط ویژه شورای اسلامی است یا سایر ادارات هم شامل می شود؟ ۲-چرا تاکنون از توانمندی های افراد بهره گیری نمی شده است؟

۱-پاسخ داده شد که همانطوری که قبلا توضیح داده شد این مجمع ویژه شورای شهر نیست و می تواند مشاوره به همه ادارات بدهد. ۲-بهره گیری از نیروهای توانمند بستگی به شرایط جامعه دارد. ممکن است افرادی که مشکلات شخصی و غیره داشته اند و نتوانسته اند همکاری کنند حالا بیایند و اقدام کنند. مثلا در شورای چهارم بیشتر از توانمندی های افراد در عمران و آبادی و ارتقاء استفاده شد و در شواری پنجم بیشتر روی مسائل فرهنگی تکیه گردید.

*محمدرفیع راوند از پایگاه خبری موزه مردم شناسی: ۱-آیا اعضاء مجمع حتما باید اعضاء شوراهای قبلی باشد؟ ۲-از افراد خبره و توانا غیر شورائی نیز دعوت می شود؟

پاسح داده شده که ۱-اعضاء مجمع ادوار فقط از افراد و اعضاء شوراهای قبلی هستند. ۲-منعی برای مشورت با افراد خبره وجود ندارد.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز پرسش های خویش را به شرح زیر ارائه داد: ۱-آیا تشکیل مجمع ادوار جایگاه قانونی دارد؟ ۲-آیا فعالیت این مجمع موازی کاری نیست؟ ۳-برنامه های شما برای پیشبرد اوز چیست؟ ۴-گرچه وظیفه شما مشورتی است آیا در کار اجرائی هم دخالت دارید؟ 

پاسخ های داده شده: ۱-در قانون و مقرارت جایگاهی برای مجمع ادوار تعریف نشده ولی وقتی ما آن را تشکیل و ثبت کردیم می توان به صورت رسمی فعالیت کرد. ۲-موازی کار نیستیم چون دخالتی در امور اجرائی نداریم فقط مشورت و راه حل می دهیم. ۳-پس از تدوین و تصویب اساسنامه برنامه های خود را رسما نیز اعلام می شود. نشست که در ساعت ۱۲ ظهر آغاز شده بود در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه پایان یافت.

 آقایان نصریانی و شیخ عبدلی از فیشور، دکتر اسماعیلی از کهنه، عبدالعزیز خضری از پیام دانش، شریف بازرگانی از موزه مردم شناسی، دکتر فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد در نشست حضور نداشتند.


4 دیدگاه

  1. مجمعی که اولین جلسه را در تالار دوم فرمانداری برگزار میکند ( فرمانداری جایگاه حاکمیتی است)
    فرماندار هم با حضور یک نفر در جلسات اداری موافقت میکند
    سوال : آیا اگر گروهی دیگر از فعالین هم بخواهد اعلام موجودیت کند میتواند از امکانات فرمانداری استفاده و از آن مکان بانگ موجودیت سردهد؟!!!
    آیا یک با یک برابر است یا بعضی ها برابر ترند؟
    مجمع مشورتی برای خود شانی قائل نیست الا پیشنهاد دادن اما در اولین قدم وحتی قبل از طی مراحل کامل قانونی واخذ مجوز و ثبت ظرفیت فرمانداری را ازآن خود میداند که با فراغ بال درآنجا تشکیل جلسه میدهد
    عدالت. وبرابری حق تک تک شهروندان و فعالان اجتماعی است و هیچ شخص وگروهی در برابر بیت المال و ظرفیتهای عمومی برابر تر نیستند.

  2. بنظر من شو رای ادواری موازیکاری باشورای شهر است ما به چنین شورایی احتیاج نداریم این کار دخالت در امور شورا میباشد

  3. لاری. از سر دلسوزی

    شورای ادوار هم در صدد دست و پا کردن جا و مکانی برای خودش است تا روند امورات شهرستان اوز. جای. داشته باشد وار قافله عقب نماند وگرنه چرادر سایر شهرها. این تشکیلات وجود. ندارد

  4. از باران دیده ها باید ترسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد