نخستین بانوی رئیس دانشگاه های آزاد استان فارس در اوز منصوب شد

عبدالعزیز خضری پس از ۱۶ سال و ۶ ماه مسئولیت در دانشگاه آزاد اسلامی اوز جای خود را به پروانه پدرام داد.

به گزارش پسین اوز، در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اوز، معاون دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: شهرستان اوز با سابقه درخشان فرهنگی در استان فارس زبانزد است.

 نخستین مدارس رسمی در این شهر تاسیس شده و اوز دارای بالاترین فرهنگ در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری بویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی است. دکتر تهران چی تنها به مرکز اوز سفر کرد و این نشان از اهمیت دانشگاه آزاد اوز است.

وی از امام جمعه متوفی شهر اوز به نیکی یاد کرد و گفت: نیکوکاری چون عبدالقادر فقیهی مایه افتخار استان است.

حسن سلطانی افزود: برای نخستین بار یک بانو اهل اوز به ریاست دانشگاه آزاد در استان فارس رسیده است و آن هم اهل شهرستان اوز است. این نمودار فعالیت زنان در اوز و اهمیت مسئولان به بانوان است.

معاون دانشگاه آزاد فارس، درباره عبدالعزیز خضری رئیس سابق دانشگاه گفت: چهار ویژگی در ایشان وجود دارد که وی را متمایز می سازد: ۱-مردم داری ۲-اخلاق مداری ۳-پیگیری و جدی بودن ۴-وحدت آفرینی چون ایشان رئیس دفتر تقریب مذاهب مرکز اوز هستند و به کار خود ادامه می دهند و در کنار رئیس جدید و هیئت امناء فعالیت خواهند کرد.

امام جمعه اوز پس از بیان اهمیت علم و دانش گفت: سپردن مسئولیت به نیروی جوان از طبقه نسوان نشان از فرهنگ والای مردم اوز و  مسئولان دانشگاه است.

شیخ محمد زمان زمانی افزود: خدمات آقای خضری برای همه روشن و عیان است.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن سپاس از عبدالعزیز خضری گفت: انتظار است دانشگاه در زمینه آموزش و پژوهش بیشتر تلاش کند و در ترویج ارزش های اسلامی کوشا باشد. خضری نمونه یک مدیر تلاشگر است.

محمد صدیق پیرزاد رئیس هیئت امناء به تاریخچه ساخت دانشگاه پرداخت و از تلاش های فوق العاده خضری صحبت نمود و گفت: تعریف و تشریح خدمات، خضری در زبان نمی گنجد.

دکتر مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد واحد لارستان اظهار داشت: با صراحت می گویم بایسته و شایسته است که از آقای خضری تقدیر فوق العاده شود و یک جلسه نکوداشت ویژه برای وی در نظر گرفته شود. توجه به علم و دانش یکی از برجستگی های شهرستان اوز است.

زارع افزود: پروانه پدرام در مکتب آقای خضری و دانشگاه آزاد تربیت شده است و دارای تجربه است. مدیریت را راحت انجام می دهد ولی جذب منابع مالی از خیرین و غیره به یاری بیشتر هیئت امناء نیازمند است. وی ضمن تبریک به پدرام گفت: نخستین رئیس دانشگاه آزاد در استان فارس سهم شهرستان اوز شده است که این خود مبارک است.

فریدون نامی رئیس شورای شهر اوز گفت: من خود دانش آموخته این دانشگاه هستم و از نزدیک با عملکرد خوب آقای خضری آشنا می باشم و آمدم بگویم، خضری خسته نباشید و خانم پدرام تبریک می گویم.

احمد خضری دبیر هیئت امناء طی سخنان کوتاهی گفت: هر پدیده اجتماعی دربازه زمانی معین نمود پیدا می کند و یا هر مسئولی در محدوده زمانی معین خدمت کرده و جایش را به فرد دیگری می دهد و این روند طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست. اما مردم عملکرد، کار و اثرگذاری آن مسئول یا سازمان را ارزیابی و قضاوت می کنند. چون عملکردی مورد احترام و تکریم است که در زندگی اجتماعی افراد تاثیر مثبت داشته است. حالا عبدالعزیز خضری پس از ۱۶ سال و ۶ ماه خدمت در دانشگاه آزاد و عملکرد وی در بیمارستان امیدوار که کانون بهداشت و درمان جنوب شده بود می توان وی را ارزیابی کرده و با ابتکارات و مدیریت نوین نمره قبولی به او داد.

خضری افزود: پروانه پدرام نیروی جوان و کارآزموده دانشگاه و تربیت یافته عصر اوز بوده، همچنین که من و عبدالعزیز خضری، صدیق پیرزاد، فروغ هاشمی، ابراهیم احمدی، علی تیرزن، محمدربیع خضری، مسعود کراماتی، محسن مهرآوران که اکنون در جلسه حضور دارند نیز از عصر اوز بوده و تاثیرگذار جامعه هستند.

البته بقیه افراد هم هستند که در جلسه حضور ندارند. وی عبدالقادر فقیهی را خیر بزرگوار دانست که علاوه بر دانشگاه در حال ساخت نخلستان دانشگاه است.

عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه نخستین سخنران جلسه بود که حدود ۳۶ دقیقه به صحبت پرداخت. وی گفت: نخستین هدف من در دانشگاه اعتماد سازی بود و الحمداله در این راه موفق شدم چون کارها حساب و کتاب شفاف بود و مردم به دانشگاه آزاد اعتماد کرده و حمایت کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شیخ قاضی زاده گفت: وی و مسئولان وقت هیئت امنای دانشگاه را مدیر و مدبر دانستند و همکاری کردند.

عبدالعزیز خضری اظهار داشت: سعی کردیم از علم و دانش، ثروت بسازیم و در حال ساخت بوستان نخل، زیتون و زعفران هستیم و ادامه داد دفتر تقریب مذاهب، مرکز رشد، سالن سینما، باشگاه پژوهشگران جوان، کمیته کتابخوانی، گروه تئاتر و ادبیات از جمله اقدامات بزرگ در این دانشگاه است که به نوعی توانسته است جایگاه دانشگاه را تثبیت و مهم کند.

وی از همه خیرین ساکن دبی به نیکی یاد کرد و گفت: در راس آنان عبدالقادر فقیهی می درخشد. از هیئت امناء بویژه هیئت اجرایی که بازوی من در تمام مراحل بودند صمیمانه سپاسگزاری می کنم و از هیئت امنا تقاضای ادامه همکاری با پروانه پدرام دارم.

وی از مسئولان استان، شهرستان و مردم اوز، اصحاب رسانه و خیرین اوز صمیمانه سپاسگزاری کرد که با تشویق فراوان حضار همراه شد.

در پایان لوح تقدیر و هدیه دانشگاه آزاد اسلامی فارس، هیئت امناء شورای شهرستان، فرماندار، و سایرین به عبدالعزیز خضری اهداء و ابلاغ دکتر پروانه پدرام قرائت شد.

پروانه پدرام آخرین سخنران جلسه، ضمن تشکر از حسن اعتماد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: دانایی باعث ایجاد توانائی شده و محل یادگیری دانائی مدرسه و دانشگاه است.

وی از خدواند درخواست کرد که در پست جدید موفق باشد و گفت: جلسه متعلق به آقای خضری است چون ۱۶ سال و ۶ ماه در این مکان زحمت کشیده و دانشگاه را از روی کاغذ و نقشه به اجرا در آورد. در حین برنامه ۲ کلیپ از فعالیت های خضری در دانشگاه پخش شد و پیام عبدالقادر فقیهی نیز توسط فروغ هاشمی قرائت شد.

پس از اقامه نماز مدعوین نهار ار در رستوران قلعه صرف کردند.


1 دیدگاه

  1. همشهری. از. دبی

    اینشالله. که آقای عزیز خضری دراینده. درخدمت امور اجتماعی. وفرهنگی. اوز. فعال. بمانند. ومخصوصا. در صحنه مطالبه گری. واحتیاجات این شهرستان صبور. ومحروم درصف اول. مطالبه گری. باشند. زیرا که دارای اطلاعات. ونجربیات. کافی. هستند و می‌توانند بخوبی از کمبودها ومشکلات شهرستان دفاع نمایند. با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد