نشست خبری دکتر حسین زاده نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران

 به گزارش پسین اوز، اولین نشست خبری دکتر حسین زاده نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹ به منظور تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام شده در تالار شهرداری جویم برگزار شد.

 این نشست در دو سانس و با حضور نمایندگان دفتر نمایندگی دکتر حسین زاده و خبرنگاران لارستان، خنج، گراش، اوز، بیرم و جویم برگزار و نمایندگان دفتر نمایندگی در بخش اول گزارش شش ماهه فعالیت ها دفتر نمایندگی شهرستان خود را تشریح کردند.  

گزارش شش ماهه فعالیت های دفتر نمایندگی دکتر حسین زاده در شهرستان اوز

دفتر نمایندگی دکتر حسین زاده در شهرستان اوز با مدیریت فرزاد شریفی از تاریخ ۱۰/۰۳/۱۳۹۹ شروع به فعالیت نموده که کلیه فعالیتهای این دفتر  با همکای خانم دکتر راضیه شمسی به عنوان عضو اصلی دفتر صورت پذیرفته است که تمامی اقدامات صورت پذیرفته در یازده حوزه اداری، امنیتی انتظامی، بهداشتی، راه، فرهنگی- اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری، محیط زیست، آموزشی، ورزشی  نتیجه حمایت های کامل دکتر حسین زاده و همچنین فعالیت اعضای کارگروه دوازده گانه دفتر نمایندی و رئیس دفتر می باشد.

۱- حوزه اداری: تا کنون قریب به ۱۰ اداره از زمان فعالیت دفتر نمایندگی با همکاری دکتر حسین زاد نماینده در مجلس و پیگیری فرماندار شهرستان اوز استقرار یا ارتقاء یافتند که این فعالیت با مقایسه هفت شهرستان نوپای استان فارس یک رکورد محسوب می گردد که ادارات مورد نظر عبارتند از: جهاد کشاورزی،  منابع طبیعی و آبخیزداری، کمیته امداد امام خمینی،  دامپزشکی، بهزیستی،  پست ، فرماندهی انتظامی،  شبکه بهداشت و درمان، پلیس راهور و صمت.

۲- حوزه امنیتی و انتظامی: در این حوزه با حمایت های دکتر حسین زاده  و فرماندار و ستاد فرماندهی انتظامی و سپاه پاسداران اقدامات ارزنده ای به شرح ذیل صورت پذیرفت: پاکسازی محله کنار سبز از سوداگران مرگ، مبارزه با خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر و کالاهای قاچاق و مشروبات الکی، سرقت و تقابل با ارازل و اوباش انجام پذیرفت.

۳- حوزه بهداشت و درمان: استقرار شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز  و تامین تجهیزات و نیرو و همچنین پیگیری صدور مجوز بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی خیر ساز راهپیما که در مراحل پایانی می باشد. جذب بودجه ۱۶۰ میلیارد ریالی دانشکده علوم پزشکی لار و تخصیص بخشی از آن به اوز.

۴- حوزه راه: دو بانده شدن مسیر گردنه اوز – کهنه و همچنین بهسازی مسیر اوز به سه راهی بختیارویه با تامین اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریالی از محل ۳۰۰ میلیارد ریال آورده خیرین شهرستان و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی. همچنین بررسی و امکان سنجی ایجاد جاده اوز -شرفویه که در این مسیر نیز چندین جلسه بررسی و کارشناسی جاده مذکور برگزار گردیده است. تامین بوجه شهرداری جهت احداث ۵۰۰ متر ورودی شهرستان به سمت کوره و اجرایی شده عملیات عمرانی همزمان با هفته دولت.

۵- حوزه فرهنگی، اجتماعی: تهیه بانک اطلاعاتی دانش آموختگان شهرستان اوز بمنظور شناسایی و استفاده از نیروهای بومی در فرصتهای شغلی سطح شهرستان که بصورت سامانه آنلاین راه اندازی گردید.(www.evaz.evaznama.ir). که در حال حاضر تعداد ۸ نفر نیروی بومی با استفاده از بانک اطاعاتی مذکور شاغل گردیده اند. برگزاری کارگاه ارتباط والدین با فرزندان در راستای آسیب شناسی مسایل اجتماعی از طرف کارگروه دفتر نماینده در شهرستان پیگیری و حصول نتیحه در خصوص تعیین زمین موزه اوز که نهایی گردید و کلنگزنی شد.

۶- حوزه عمرانی: با پیگیری دکتر حسین زاده تخصیص بودجه از سازمان مدیریت برنامه و بودجه بصورت اختصاصی برای روستای اسلام آباد.

نصب دکل مخابراتی در بخش بیدشهر طی یک ماه آینده که مشکل کلیه روستاهای بخش بیدشهر را برطرف می کند.

با حمایت های دکتر حسین زاده بهبود وضعیت اینترنت بخش بیدشهر با اجرای فیبر نوری اوز – هیرم، افتتاح مرکز مخابرات روستای هود و ارتقا اینترنت این روستا به ۴G با استفاده از جدیدترین تجهیزات این حوزه برای اولین بار در استان فارس صورت پذیرفت. در  حوزه آب با حمایت های دکتر حسین زاده بخش بیدشهر در طرح خط دوم آبرسانی سد سلمان فارسی قرار گرفت که در مرحله مطالعات می باشد. همچنین بررسی مشکلات خط لوله انتقال آب روستای کهنه و تامین اعتبار آن. پیگیری وضعیت احداث مخزن آب شهر اوز  و تخصیص اعتبار تصویب شده جهت ساخت این مخزن، رایزنی در خصوص تامین اعتبار تجهیز دو حلقه چاه آب پشتیبان شهر اوز جهت  بهبود وضعیت آب شهر، مکاتبه در خصوص تامین ۲۷۰۰ متر لوله پلی اتیلن جهت بهسازی خط انتقال آب روستای گلار از چاه آب این روستا به درون روستا. پیگری و مکاتبه لازم در خصوص ترک تشریفات و تعیین پیمانکار جهت احداث منبع آب روستای گلار. تخصیص یک دستگاه آب ژاول (دستگاه کلر زنی به آب)به روستای فیشور جهت بهبود کیفیت و بهداشتی شدن آب شرب فیشور که خریداری شده و آماده تحویل می باشد. همچنین پیگیری و مکاتبه جهت صدور مجوز مرکز تصفیه آب(آب شیرین کن) در فیشور.

۷- حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری: پیگیری ارتقاء درجه شهرک صنعتی اوز که در مراحل پایانی می باشد.

پیگیری و صدور مجوز فعالیت کارگاه صنعتی پوشاک با ظرفیت یک میلیون دست لباست و سطح اشتغال حداکثری ۳۴ نفر  که زمین در شهرک صنعتی واگذار گردیده و در مرحله عمرانی می باشد.

پیگیری اجرایی شدن طرح تولید گیاهان دارویی از محل پس آب شهری با سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد ریالی در شهر اوز که در مراحل پایانی صدور مجوز می باشد.

پیگیری اجرای تولید انواع بلوک سیمانی،سنگ فرش، موزاییک از بازیافت زباله که در حال حاضر مراحل اولیه طرح نهایی گردیده و در حال پیگیری صدور مجوز فعالیت می باشد.

۸- حوزه محیط زیست: بزرگترین طرح کاشت ۱۰۰۰ اصله درخت در پارک جنگلی اوز به یاد شهید انور صالحی نژاد و عبدالرحیم کمال و همچنین تقدیم ۱۳۰ اصله درخت از طرف دکتر حسین زاده به پارک جنگلی اوز.

پیگیری ایجاد منطقه حفاظت شده کوه آنتن، هود و لامبر.

نهایی شدن طرح اجرای کمربند سبز شهرستان از شهر اوز تا بخش بیدشهر.

پیگیری و نهایی شدن  چندین مورد زمین خواری از اراضی دولتی و ممانعت از دست اندازی به بیت المال و برگشت اراضی مذکور به دولت.

۹- حوزه آموزش: پیگیری صدور مجوز نهایی ارتقا دانشگاه پیام نور مرکز اوز به مرکز بین الملل که در مراحل پایانی می باشد.

پیگیری مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه رشته تحصیلی، ارتقا سطح کیفی، تصویب چارت سازمانی و استخدام نیرو.

پیگیری و نهایی شدن ایجاد مرکز نو آوری در شهرستان اوز.

پیگیری تبدیل وضعیت دانشکده بهداشت اوز از موافقت نامه اصولی به مجوز نهایی و همچنین صدور مجوز ایجاد چند رشته جدید که مکاتبات لازم صورت پذیرفته و در حال طی نمودم مراحل اداری می باشد.

۱۰- حوزه ورزش: تخصیص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل سالن ورزشی کوره.

پیگیری جذب بسته حمایتی ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان که موافقت وزارت مذکور صورت پذیرفته و به زودی به جامعه ورزشی تحویل می گردد.

پیگیری تامین بودجه تکمیل سالن ورزشی روستای بیدشهر که پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی  در قالب اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ تایید شده و در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ این سالن به بهره برداری می رسد.

۱۱- حوزه درخواست های مردمی: در این حوزه که برپایه درخواست ها و مشکلات مردمی می باشد تا کنون ۸۵ عدد نامه دریافت شده که  ۲۴ عدد از درخواست های مذکور مورد پیگیری و حصول نتیجه قرار گرفته است. همچنین ۵۲۸ جلسات و دیدار با مسوولین و مردم بوده است.


1 دیدگاه

  1. کارمند بیمارستان اوز

    با سپاس از نماینده محترم اما الحق والانصاف جناب فرماندار برای استقرار ادارات دولتی در شهرستان اوز سنگ تمام گذاشتند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد