کتاب فرهنگ گویش اوزی نوشته عبداله جانفدا  شایسته تقدیر

کتاب ۲ جلدی فرهنگ گویش اوزی تالیف عبداله جانفدا نویسنده زحمتکش و بی ادعای شهرستان اوز در دومین جشنواره کتاب سال استان فارس انتخاب و شایسته تقدیر در فارس شد.

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در رشته زبان و گویش محلی، کتاب نفیس فرهنگ گویش اوزی تالیف عبداله جانفدا به عنوان کتاب شایسته تقدیر برگزیده و نویسنده آن موفق به دریافت لوح تقدیر و چند جلد کتاب و مبلغ ۳۰ میلیون ریال هدیه گردید.

در آئین روز یک شنبه سوم بهمن ۱۴۰۰ در تالار سبز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز عبداله جانفدا توسط مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دبیر جشنواره و سایر مسئولان فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت.

این آیین با حضور گروهی از مردم شهرستان اوز و مردم فیشور از جمله شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان، معتمدان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، نویسندگان، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمدرضا خالصی دبیر جشنواره، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد.

خالصی گفت: ۱۴۲ عنوان کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت و ۹ عنوان کتاب شایسته تقدیر و ۶ عنوان کتاب برگزیده شدند.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان اوز نیز طی سخنانی به شرح اقدامات فرهنگی اوز پرداخت و اظهار داشت: شهرستان اوز که ۴ سال پی درپی به عنوان شهر خلاق ترویج کتاب و کتابخوانی برگزیده شود. شایسته پایتختی کتاب است. در این آیین از شهرشتان اوز و اعضای دبیرخانه پایتخت کتاب اوز، زوستای دوستدار کتاب  و فرهنگ دوستان فیشور نیز تقدیر شد.


4 دیدگاه

  1. حکایت اوز ومقوله کتاب

    در شهر اوز همه امورات آن شده کتاب ومسایلی این چنینی. دیگه از عمران و توسعه وکارهای اقتصادی وزیر بنایی ومبلمان شهری و…..خبری نیست. برادر جان کارهای فرهنگی هم حدی. دارد ما با سرعت از شهرهای مجاور در زمینه های عمران وابادی عقب افتادیم و صرفا صحبت از کتابخوانی و موزه وکارهای سطحی فرهنگی میکنیم

  2. با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای جانفدا

    بعنوان یک همشهری از زحمات بی شائبه و طولانی مدت شما جهت تالیف این کتاب ارزشمند سپاسگزارم .
    با احترام
    سمیر پیرزاد

  3. قابل توجه همه اوزیها ی. دلسوز

    مردم با چشمان خود پیشرفت وعمران وابادی در شهرهای اطراف مانند گراش. خنج. لار را هرساله می بینند واین باعث ترقی و ماندگاری نسل جدید دران شهرها میشود واما متاسفانه در اوز بیشتر تمرکز فعالین ومسولین روی کتاب و کتابخوانی است واین باعث شده که اوز از قافله توسعه وکارهای اساسی عقب بماند. انتظار داریم رسانه ها بیش ازین به مسایل فرهنگی. دامن نزنند ومطالبه گری برای کارهای مهم ویاختاری. را پیشه کنند تا در آینده چوابگوی مردم اوز باشیم

  4. به همه نگارندگان وبویژه جناب جانفدا تبریک می گویم‌، شهر اوز مهد علم ، فرهنگ ودانش است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد