آخرین جلسه سال ۹۶ شورای استان فارس با حضور استاندار برگزار شد

در این جلسه که در محل استانداری فارس برگزار گردید ، مهندس تبادار استاندار محترم فارس،، دکتر رحیمی معاونت عمرانی استانداری، دکتر لقمانی مدیریت دفتر شهری استان فارس و هیأت رئیسه و اعضای شورای استان فارس و تنی چند از مسئولین استانداری حضور داشتند.

پس از تلاوت آیات قرآن مجید دکتر لقمانی در ارتباط با اهمیت شوراها و اینکه در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی بارها مستقیماٌ به شوراها اشاره شده، صحبت کرد و تأکید کرد: شوراها ،شوراهای شهرداری نیستند و شوراهای شهر هستند و امید بر این است که به این اصل نزدیک تر شویم.
سپس مهندس خرمی رئیس شورای استان فارس با تأکید بر اینکه خیلی از مسئولین از بدنه همین شوراها بوده اند و دکتر رحیمی و دکتر لقمانی هم از خانواده شوراها هستند گفت: شورای استان فارس با ۲۹ عضو بزرگترین شورای استان در سطح کشور است و با اشاره به اینکه بزرگترین تشکل مدنی در کشور شوراها هستند، بر لزوم تلاش شوراها و تعامل با نمایندگان مجلس جهت پوشش خلعها تأکید کرد.

سپس تنی چند از اعضای شوراها به نمایندگی از بقیه اعضا به طرح پیشنهادات و مشکلات کلی استان پرداختند،از جمله مواردی که اشاره شد:

۱٫ مشکلات استان در صنعت و کشاورزی
۲٫ در انتخاب فرمانداران و بخشداران نظرات شورای استان گرفته شود
۳٫ مشکلات موجود در ورزش
۴٫ جایگاه شوراها
۵٫ اهمیت سرمایه گذاری و گردشگری و وضعیت آن در استان
۶٫ وضعیت شهرداری ها
۷٫ جاده لار-بندرعباس
۸٫ وضعیت ریلی در استان

بود پس از آن برخی نماینده ها در مورد مشکلات شهرستان خود صحبت کردند و خواستار رفع آن شدند.
از جمله راستگو نماینده شهرستان لارستان در استان فارس سه موضوع را مطرح کرد. راستگو یادآور شد که برخی موارد را قبلاٌ در جلسه با دکتر رحیمی و با حضور تنی چند از مسئولین در لارستان مطرح کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است.
راستگو اشاره کرد:

۱٫ جاده اوز-گراش مقرر گردیده بود که خیلی زودتر از اینها به اتمام رسد که هنوز تمام نشده است و خواستار مساعت شد

۲٫ از وضعیت نابسامان جاده های لار-بیرم و اوز-بنارویه و جویم گفت و خواستار رسیدگی به آنها شد.

۳٫ از مشکلات کمبود شدید آب در منطقه گفت و اشاره کرد در برخی شهرهای لارستان چنانچه آب سد سلمان قطع شود حتی چاه هم برای جبران آن وجود ندارد و با توجه به وجود طرح هایی از جمله طرح انتقال آب از خلیج فارس، خواستار مساعدت در این زمینه شد.

در پایان استاندار ضمن ابراز خوشحالی از جلسه با شورای استان، از اعضای شورای استان بابت صراحت در گفتار تمجید کرد و مواردی را یادآور شد.
مهندس تبادار گفت: مجال مهیا است که با صراحت با مسئولین ارتباط برقرار گردد و ایشان با اشاره به نقش شوراها گفت، علی رغم تنگناها، شوراها کارکرد مناسبی داشته اند و سپس از دکتر رحیمی و دکتر لقمانی خواست که نکات مطرح شده توسط نماینده ها را پیگیری و گزارش دهند.

مهندس تبادار ادامه داد: مشروعیت نظام مبتنی بر اعتماد مردم است، مردم اگر صداقت را در رفتار ما مسئولین ببینند، مشکلات را می پذیرند و در کنار ما خواهند بود و قدرت دولت و بنده در کارکرد بهینه شما در استان است.
ایشان در رابطه با موارد عمرانی گفت:
جاده جهرم و لار در دستور کار است و ابراز امیدواری کرد اولین آزادراه جنوب، سال دیگر به بهره برداری برسد و با اشاره به سرمایه گذاری عظیم در لامرد گفت آزاد راه بندرعباس لار مد نظر و در دستور کار است و همچنین در مورد فرودگاه ها، ریل ها و راه ها نیز توضیحاتی دادند.
در پایان استاندار گفت: باور کنید مسئولین هرچه ارتباط خود را با شما بیشتر کنند به وظیفه عمل نموده اند.
لازم به ذکر است در حاشیه جلسه دکتر رحیمی به راستگو نماینده لارستان گفت: جاده اوز-گراش که با مشکل قیر روبرو بوده بزودی ادامه پیدا خواهدکرد و مقرر گردید راستگو با کمک دکتر رحیمی در این زمینه با اداره کل مربوطه رایزنی نماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد