استاندار فارس: ارتقاء اوز هدیه نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم بود

به گزارش پسین اوز، استاندار فارس در جمع گروهی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها و بخش ها و معتمدان شهرستان اوز گفت: هفته وحدت نماد همبستگی و پیوستگی مبارک باد و امید است پیوسته وحدت در تمام مراحل زندگی ادامه یابد.

دکتر عنایت اله رحیمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان را حق مردم صبور اوز دانست و اظهار داشت: ارتقاء اوز هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم منطقه بوده است. دکتر رحیمی افزود: مردم فرهنگ دوست اوز دارای اهمیت و قابل احترام هستند که من با این ترکیب وقت گذاشته و ادای احترام می کنم.

استاندار فارس ارتقاء ۷ بخش و تاسیس دو فرمانداری ویژه در استان را کاری بزرگ و حساس قلمداد کرد و اظهار کرد: برای سپردن کار مردم به مردم با این طرح موافقت کردم و مطمئن هستیم اقدامات ما و تاسیس ۷ فرمانداری جدید در استان باعث رضایت مندی مردم است. استاندار با اشاره به این که در ارتقاء اوز کسانی ما را بشارت و افرادی ما را تشویق و گروهی نیز ما را برحذر می داشتند گفت: در اینجا من از این گروه ها سپاسگزارم که هر کدام با نیت پاک و هدف محترم ما را مشاوره می کردند. استاندار فارس محدودیت اعتباری در سال جاری و پیش بینی نشدن اعتبارات ویژه را از معدود مشکلات دانست که از مردم درخواست حمایت و همکاری کرد تا هر چه زودتر ادارات در اوز مستقر شوند. دکتر رحیمی تقویت صنعت و رونق شهرک صنعتی را از عوامل توسعه ذکر کرد و گفت: ما حاضریم زیر ساخت شهرک صنعتی را خارج از نوبت تجهیز کنیم.

بنابراین از سرمایه گذاران داخل و خارج از کشور درخواست کرد تا در ایجاد کارگاه های تولیدی سرمایه گذاری کنند. در مورد انتصاب فرماندار در شهرستان اوز، استاندار اظهار داشت در بحث حاکمیت ما نمی توانیم اختیار آن را با کسی تقسیم کنیم و انتظار است که شما هم ما را یاری کنید تا مجموعه استانداری بتواند فرد صالح و پرکار را برای مدیریت شهرستان منصوب کند. مرد اول سیاسی استان فارس بر حفظ و تقویت وحدت در منطقه تاکید کرد.

 قبل از آغار جلسه محمود محبی رئیس شورای اسلامی شهر اوز به قرائت قرآن پرداخت و حجت اله رضائی مدیرکل سیاسی و تقسیمات استانداری هدف از تشکیل این جلسه را به اختصار بیان نمود. محمدحسین آتش فراز بخشدار، ابتدا استاندار و مجموعه کارکنان استانداری را برای جشن های میلاد رسول اله(ص) و ارتقاء اوز دعوت نمود و ویژگی ها و مشخصات شهرستان اوز را تشریح کرد.

وی از تشکیل کارگروه های اطلاع رسانی، تدارکات، تشریفات، انتظامات و مالی خبر داد و گفت: ستاد نکوداشت ارتقاء اوز نیز تشکیل و کارها را به سرعت انجام داده است. محمود محبی رئیس شورای شهر اوز از مقام معظم رهبری، هیات دولت و استانداری و سایر اقشار مردمی که در ارتقاء اوز نقش کلیدی داشتند تشکر کرد و درخواست نمود تا یک نفر فرماندار شایسته برای شهرستان اوز انتخاب شود و استقرار ادارات نیز به سرعت انجام پذیرد.

شاکر عبدی رئیس شورای شهرستان اوز به توانایی ها و پتانسیل های منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار است تا از این ظرفیت ها به خوبی بهره گیری گردد. احمد خضری مدیرمسئول پسین اوز ضمن سپاس از استاندار گفت: ما برای سه موضوع خدمت حضرتعالی رسیدیم: ۱-سپاسگزاری از حضرتعالی و همکاران بویژه معاونت و مدیرکل سیاسی و همکاران ۲-دعوت در جشن ارتقاء ۳-تقاضا برای انتصاب فرماندار شایسته و تسریع در استقرار ادارات.

خضری مدیریت استانداری را در ایجاد ۷ شهرستان جدید در تاریخ تقسیمات کشوری بی نظیر خواند و گفت: در حقیقت یک استان در دل یک استان ایجاد شد که به دکتر رحیمی استاندار و معاونت سیاسی و همکاران و سایرین تبریک گفت.

فریبا صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اوز نیز از استاندار سپاسگزاری کرد و گفت: با انتصاب یک فرماندار شایسته ما را در بدست آوردن مقصود یاری فرمائید. عبدالقادر فقیهی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز در امارات و رئیس شورای بازرگانان در امارات نیز ضمن تشکر از استاندار گفت: من ۲۵ سال است که در امارات حضور دارم و توانسته ام به کشور و شهرم خدمت کنم. خرمی رئیس شورای استان فارس ضمن تائید سخنان احمد خضری گفت: ایجاد ۷ شهرستان در یک استان بطور همزمان نشان از اقتدار استاندار است.

جمشید جعفرپور نماینده شهرستان های لارستان، خنج؛ گراش و اوز در مجلس شورای اسلامیگفت: شهرستان اوز نقطه تلاقی و تجلی وحدت جنوب فارس است. وی از این شهرستان به عنوان نماد و الگوی فرهنگی و وحدت نام برد. دکتر جعفرپور رویداد ۱۰ مهر در جنوب فارس را باعث تحکیم پیوند برادری دانست و اظهار داشت: یک گام از گام های متعددی که باید برداشته شود اکنون با شهرستان شدن اوز برداشته شده است. وی نیز بهره مندی از نیروهای بومی را تاکید کرد و گفت: باعث جلوگیری از مهاجرت می شود. لیلا عزیزیان مدیر بوم گردی نریمان نیز شعری قرائت کرد و جلسه که در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه آغاز شده بود در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.

در این نشست محمدحسین آتش فراز بخشدار، عبدالقادر فقیهی شورای بازرگانان امارات، محمود محبی، جعفر راستگو، فریبا صالحی، مهران عسکری و فرهاد رحمان زاده از اعضای شورای شهر، شاکر عبدی، سید حسن حسینی، بهروز طاعتی، سید شرف الدین حسینی و فتحی از شورای شهرستان اوز، ابراهیم جام گوهری، فرخ امینا و امین سعیدی از سرمایه گذاران، محمد امینی و احمد قائدی از کارگروه مالی و تدارکات، عبدالغفار خضری، عزیز فقیهی، ابراهیم قائدی و شریف صدیقی از اوزی های معتمد و فعال مقیم شیراز، سهراب زرنگار، سهیل کاریانی، ساسان پیرزاد از انجمن نواندیشان، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اوز، لیلا عزیزیان مدیر بوم گردی نریمان و احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. محمد ابراهيم

    بسیاز عالى بوده است شنیدم همه صحبت کردند صالحى محبى راستگو نریمان احمدخضرى بخشدار ، عبدالقادر فقیهى و،،،،گویا استاندار هم جواب خوبى داده اسست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد