افتتاح نمایشگاه عروسک سازان خورشید خاتون

به گزارش پسین اوز، نمایشگاه عروسک سازان خورشید خاتون سه شنبه ۲۵ تیرماه در سالن کتابخانه عمومی اندیشه اوز افتتاح شد.

این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی اوز و گروه عروسک سازان خورشید خاتون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی اندیشه اوز از ۲۵ الی ۲۹ تیرماه ۹۸ برپا است.

در این نمایشگاه آثار هنری هنرمندان منان میری، فهیمه نورانی، شمس فتحی، منیره سمیعی و فائقه محمدی با نمایش هنرهای دستی خود و با بیش از ۳۰۰ عروسک دست ساز انگشتی، روسی، پمپی، خانه عروسکی و خاتون شیرازی، جامدادی، گل سر، سرمدادی و…با کاموا، نمد، گونی، خمیر، کچه، پارچه و… با طرح های مختلف، رنگ های طبیعی و مصنوعی با الهام از شخصیت های کارتونی و سنتی با خلاقیت و ابتکار خود دست به ساخت این عروسک ها زده و در معرض دید علاقمندان به هنرهای سنتی قرار گرفت.

نمایشگاه با قصه گویی توسط اعضای کتابخانه عمومی اندیشه و باشگاه کتابخوانی پروانه ها (به تسهیلگری معصومه هرمی) و اجرای گروه موسیقی سنجاقک با مربی گری مینو محمود پور، منان میری و فهیمه نورانی برای بازدیدکنندگان همراه بود.

تاکنون چندین نمایشگاه عروسک های دست ساز توسط این هنرمندان برپا شده است. مسئولان عروسک سازان می گویند اگر در برپایی این نمایشگاه ها از ما حمایت شود ما می توانیم این نمایشگاه ها را در طول سال داشته باشیم. آنها بیشتر کارهای خود را به صورت آنلاین به خاطر نداشتن مکان مناسب به فروش می رسانند.

علاقمندان به ساخت این کار می توانند به صورت خصوصی و اگر تعداد هنرجو زیاد باشد با تشکیل این کلاس ها در خانه فرهنگ و زیر نظر انجمن هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد و این کار می تواند برای این افراد با ایجاد یک شغل خانگی هم اوقات فراغت خود را پر کرده و هم منبع درآمدی را نیز برای کمک به اقتصاد خانواده ایجاد کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد