بُزک نمیر بهار میاد

احمد خضری: «… در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ همین اتفاقات برای ما رخ داد. اما زندگی جلو می رود. بازی های بعد می آید و چیزی که باید انجام دهیم این است که منتظر مسابقات دیگر باشیم و سعی کنیم بازی های بعد را ببریم». این مطالب بخشی از سخنان کارلوس کی روش سرمربی فوتبال ایران است که در دوحه قطر پس از پایان بازی ایران – آمریکا بیان کرد و با زبان گویا ضرب المثل معروف ایرانی را در ذهن مخاطبان احیاء کرد که می گوید: «بزک نمیر بهار می آد/ کمبزه با خیار می آد».

تاریخ تکرار نشد و ۸ آذر ۱۴۰۱ هم تاریخی نشد. کی روش ما را به آینده وعده داد و راحت از بازی های گروه (B) جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گذشت. او می گوید: ما سه فرصت گلزنی در بازی با آمریکا داشتیم. این جمله نشان می دهد که ما هدفی جز مساوی کردن نداشتیم و این نوع بازی یعنی دفاع کردن برای گل نخوردن را در بازی با انگلیس در ۳۰ آبان تجربه کرده و جواب نگرفتیم.

 در بازی روز ۴ آذر با تیم ولز نوع بازی تغییر کرد و از همان ابتدا حمله کردن را در دستور کار قرار داده و جواب گرفتیم. اما در نیمه اول بازی با آمریکا با توجه به شناخت کافی از این تیم پرکار باز به دفاع روی آوردیم و دگر بار جواب نگرفتیم و در دقیقه ۳۸ ستاره تیم فوتبال چلسی با ۲۴ سال سن رویای یوزها را بر باد داد.

دیگر نماینده آسیا که مثل تیم ایران در بازی اول مغلوب فرانسه شده بود، توانست در بازی دوم تیم خوش نقش تونس را شکست دهد و برای صعود به مرحله بعد جسارت و شهامت را در سرلوحه کاری خویش قرار داد و از همان ابتدا به حمله پرداخت. در نهایت تیم فوتبال دانمارک قهرمان اروپا در سال ۱۹۹۲ مغلوب تیم استرالیا شد. چون اسم تیم فوتبال دانمارک به میان آمد لازم است خاطره ای از تیم جوانمردان اروپایی ذکر شود. در سال ۱۳۷۸ خورشیدی تیم ملی دانمارک در یک بازی دوستانه در کپنهاگ با تیم ملی کشورمان صفر- صفر مساوی کرد.

همچنین در سال ۱۳۸۲ در هنگ گنگ و در بازی دوستانه تیم ایران توانست تیم دانمارک را یک بر صفر شکست دهد و اتفاق جالبی در این بازی رخ داد. در دقایق پایان بازی علیرضا نیک بخت واحدی با شنیدن سوتی از درون تماشاگران به خیال پایان بازی توپ را در محوطه جریمه خودی با دست برداشت و داور آن را پنالتی اعلام کرد.

اما بازیکن دانمارکی با مشورت مربی توپ را به بیرون زد و تیم دانمارک طی نامه ای از سوی فدراسیون فوتبال ایران لقب تیم جوانمردان را گرفت.

خلاصه این که آمدن بازیکن جوان ۲۴ ساله تیم ایران در نیمه دوم یعنی ابوالفضل جلالی توانست حرکتی نو در بازی ما بوجود آورد، که این حرکات باید در نیمه اول بازی صورت می گرفت و حمله، شهامت، شجاعت و جسارت را در دستور کار قرار داده تا سرجینیو دست نتواند بارها و بارها دفاع ما را آزار دهد.


5 دیدگاه

  1. بله خوب نوشتید ،ایران می توانست مساوی بگیرد ولی آمریکا بازی را مدیریت کرد

  2. سال بعد در قطر جام ملت‌های آسیا برگزار است بفرما اونجا قهرمان بشن

    سال بعد در قطر جام ملت های آسیابرگزار می شه بفرما برای ق

  3. بزک نمیر خیار میاد تنها در امور ورزشی ما نیست بلکه دراین مدت در همه امورات اجتماعی واقتصادی ما صادق است

  4. قابل توجه شهرداری وشورای اوز

    در سفر آقای شهردار آور به اتفاق ریس شورای شهر به تهران که با معاون وزیر کشور وریس سازمان شهرداری های کشور ملاقات کردند. چه مطالبات و درخواست های. انجام گرفت. لطفا. اطلاع رسانی کنید

  5. بله مدیریت در همه جا حرف اول را می زند ایران نتوانست بازی را مدیریت کند ؟،،،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد