در ستاد مدیریت بحران کرونای اوز چه گذشت؟

به گزارش پسین اوز ، نشست ستاد مدیریت بحران کرونای شهرستان اوز در صبح روز سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹ به ریاست فرماندار شهرستان اوز در تالار فرمانداری برگزار شد.
علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز سخنانش را با ادای احترام به شهدا راه سلامت آغاز کرد و گفت: ستاد ملی مدیریت بحران کرونای کشور از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یکماه مقررات ویژه تدوین کرده که ما ملزم به رعایت آن هستیم. وی با اشاره به اینکه هر هفته روزهای دوشنبه وضعیت و رنگ هر شهرستان مشخص و اعلام می‌شود گفت: اختیارات ستاد به صورت شهرستان محور است و فرماندار رئیس ستاد و مدیر شبکه بهداشت و درمان دبیر و سخنگوی ستاد است. فرماندار نقش رسانه های محلی و گروه های مجازی را اثرگذار دانست و افزود رسانه‌ها باید در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی کنند. علی پور با بیان اینکه: ۱- وزارت بهداشت و درمان در مورد پیشگیری و درمان و قرنطینه و ردیابی بیماران فعالیت می‌کنند ۲- مردم رکن اساسی در همکاری با مسئولان هستند. ۳-تبلیغات و آموزش بازوی مهم مقابله با کرونا است، اظهار داشت مردم اوز همکاری خوبی دارند چون میانگین همکاری کشوری ۷۰ درصد ولی شهر اوز بالای ۹۵ درصد همکاری کرده اند  و از علما و روحانیون انتظار است که در این زمینه همکاری مستمر داشته باشند.. فرماندار از حضور دادستان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مدیر شبکه بهداشت و درمان و… در ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی کنترل و مدیریت ویروس کروناست. دکتر یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی لارستان از موج سوم کرونا که از موج اول فراگیر تر و خطرناک تر است صحبت  کردو اظهار داشت تا به امروز ۱۵ هزار و۶۳۱مورد آزمایش انجام شده که هزار و ۲۶۳‪ نفر از شهرستان اوز بوده اند و این آمار ضعیف است و انتظار می‌رود مردم بیشتر تست بدهند تا بیماران شناسایی شوند.


وی همچنین با بیان اینکه ۴ هزار و یک نفر بیمار شناسایی که ۶۲۶ نفر مردم به شهرستان اوز بوده است و این می‌رساند شهرستان در مرحله هشدار است و کهنه و فیشور می توان در وضعیت قرمز قرار داد. دکتر یگانه از رایگان بودن تست کرونا خبر داد.
دکتر محمدهادی شمسایی معاون درمان و رئیس بیمارستان امیدوار اوز گفت: پیگیری و بهداشت به عهده دکتر یگانه است و نتیجه وارد حوزه مسئولیت‌ ما می‌شود و کادر درمان و خدمات بیمارستان افراد زحمت‌کش و فعالی  هستندکه اگر از آمار کم شوند برای درمان دچار مشکل می‌شویم. دکتر شمسایی تعداد بستری کرونایی در بیمارستان اوز را ۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: در همه موارد بیمار با رضایت خودش می‌تواند مرخص شود ولی بیمار کرونایی اجازه مرخصی ندارد.
دکتر نازنین رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز از مردم فهیم شهرستان اوز به خاطر همکاری سپاسگزاری کرد و گفت: کارکنان شبکه بهداشت و درمان شبانه روز فعال و در خدمت مردم هستند تا حلقه اتصال ویروس از جامعه گسسته شود.
دکتر رضایی با احترام به مردم گفت: اگر واحدهای صنفی پلمپ می‌شود فقط به خاطر سلامتی خود مغازه دار و مراجعان و مردم است و مردم نباید دلخور شوند. فقط اصناف گروه یک مانند: داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، چلوکبابی‌ها، فروشندگان مواد غذایی و فست‌فودها وسوپرمارکت هاتا ساعت ۲۱ می‌توانند فعالیت کنند و سایر صنوف راس ساعت ۱۸ باید تعطیل باشند. از روز شنبه اول آذر مقررات جدید اعمال می‌شود که حتی ورود و خروج هم کنترل می گردد.
سرگرد سلمانپورفرمانده سپاه پاسداران اوز لازمه خدمت به مردم را محله محوری دانست و گفت: باید برای این کار پایگاه‌های بسیج افزایش یابد بسیج خدمتگزار مردم است و باید فرهنگ ترویج بسیج را در شهرستان نهادینه کنیم. بسیجی با حکم رسمی می‌تواند به عنوان ضابط اقدام کند ولی یک همیار شورا این اختیار را ندارد.
سرهنگ هادی محمدیان فرمانده نیروی انتظامی از همکاری اقشار مختلف مردم تشکر کرد و گفت: این همکاری قوت قلب ماست.
در ادامه جلسه فروغ هاشمی رئیس فرهنگ وارشاداسلامی به احترام شهدای سلامت گفت : شهدای مدافع سلامت ، روح شماشادکه کتاب زندگی خودرابستیدتاکتاب زندگی ماباز بماند جعفر راستگو رئیس شورای شهر ،شهرستان و عضو شورای استان، فرید نامی، محمد فروغی، وحید علمدار مدیر بیمارستان، مهندس اسدالله دشتگرد معاون شبکه بهداشت و درمان چند پیشنهاد برای حل بحران کروناارائه دادند و مقرر شد که پس از وصول دستورالعمل ستاد ملی برای هفته آینده براساس موضوع شهرستان محوری تصمیم گیری شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد